ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

تیم توسعه‌دهنده دوج کوین قصد دارند به‌روزرسانی با نام نسخه ۱.۱۴.۶ را احتمالا در همین تابستان اجرایی کنند. در این مطلب به برخی از ویژگی‌های این آپدیت می‌پردازیم.
مجلس سنای ایالت نیویورک لایحه ای را تصویب کرده که به موجب آن استفاده از نیروگاه های سوخت فسیلی برای تامین انرژی مورد نیاز استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال ممنوع می شود.
طبق گزارش بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد بایننس کوین آغاز کرده است. ناظر SEC می خواهد تعیین کند که آیا پنجمین ارز دیجیتال برتر بازار یک اوراق بهادار ثبت نشده است یا خیر.

بیت‌کوین نتوانست بالای محدوده ۳۰ هزار دلار دوام بیاورد. امروز صبح دوباره این محدوده را از دست داد و تا ۲۹ هزار دلار ریزش کرد.
ایلان ماسک، نه‌فقط ثروتمندترین فرد جهان، بلکه یکی از تأثیرگذارترین افراد در صنعت ارزهای دیجیتال است. توییت‌های او همواره مورد توجه فعالان این عرصه بوده و معانی مختلفی از آن برداشت شده است. در ماه‌های اخیر، دو توییت او که به نظر به قیمت بیت کوین اشاره داشته‌اند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی در خصوص استخراج رمزارزها منتشر کرده است که در انتهای آن به این نتیجه رسیده که کمتر از ۱۰٪ کسری برق کشور مربوط به استخراج رمزارزها است و همچنین سیاست ممنوعیت استخراج رمزارزها سیاستی شکست خورده است.
یک وکیل و کارآفرین حقوقی به مدیرعامل تسلا هشدار داده که ممکن است به خاطر دوج کوین، با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دچار مشکلات قانونی شود.
به دنبال کاهش ۱۱ درصدی دارندگان شیبا اینو در میان ۱۰۰ نهنگ برتر اتریوم، بیش از نیم میلیارد توکن شیبا اینو در طول ۲۴ ساعت گذشته سوزانده شد.

بیت کوین منجر به افت تمامی دارایی های دیجیتال شد. با تداوم روند نزولی ارزشمندترین رمزارز جهان، انتظار می رود این رمزارز برای نهمین هفته متوالی افت کند که طولانی ترین روند نزولی آن از آگوست ۲۰۱۱(مرداد ۱۳۹۰) است.
بلاکچین سولانا بار دیگر با مشکل مواجه شده است اما این بار مشکل آن پردازش تراکنش‌ها نیست، بلکه ساعت این بلاکچین عقب افتاده است و حدود نیم ساعت از زمان واقعی عقب است.
امروزه، صحبت‌‌‌ها در خصوص صندوق قابل معامله رمزارزی، با دو رویکرد متفاوت مطرح می‌شود. عده‌‌‌ای آن را گزینه سرمایه‌گذاری ایده‌‌‌آل می‌دانند که در نهایت، به جهشی بزرگ به سمت پذیرش ارزهای دیجیتال منجر می‌شود و می‌‌‌تواند موج جدیدی از سرمایه‌گذاران نهادی را وارد این صنعت کند و موجب بلوغ و ثبات این بازار شود. دسته دیگر هم معتقدند، ازآنجاکه رمزارزها به‌‌‌منظور جدایی از نهادهای متمرکز و دادن قدرت به مردم ایجاد شده‌‌‌اند، احتمالا در درازمدت باعث متمرکز شدن این بازار می‌شوند که این رویکرد، با ذات غیرمتمرکزبودن ارزهای دیجیتال مغایر است.