واکنش بازار ارزهای دیجیتال به افزایش سقف بدهی در ایالات متحده!

پس از انتشار اخباری مبنی بر توافق اولیه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این کشور بر سر افزایش سقف بدهی، قیمت بیت کوین از مرز ۲۷ هزار دلار گذشت.
تصویر واکنش بازار ارزهای دیجیتال به افزایش سقف بدهی در ایالات متحده!

به گزارش سایت خبری پرسون، بایدن در یک پست توییتری، دستیابی به این توافق را تأیید کرد و گفت که این یک گام مهم رو به جلو است و می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. وی اذعان کرد که بدون این توافق، اقتصاد ایالات متحده ممکن بود شاهد یک نکول فاجعه‌بار و در نتیجه رکود اقتصادی، تحت تأثیر قرار گرفتن حساب‌های بازنشستگی و از دست دادن میلیون‌ها شغل، باشد.

بایدن پیش‌تر گفته بود که آنچه جمهوری‌خواهان پیشنهاد می‌کنند، غیرقابل قبول است و او قراردادی را که به سود معامله‌گران بازار کریپتو باشد، نخواهد پذیرفت.لازم به ذکر است که این توافق اولیه تنها چند روز قبل از ضرب‌الأجل تعیین‌شده برای یکم ژوئن ۲۰۲۳، حاصل شده است. مک‌کارتی هم ضمن تأیید این توافق، گفت:

من با رئیس جمهور تماس تلفنی داشتم. پس از اینکه او زمان را هدر داد و ماه‌ها از مذاکره امتناع کرد، ما به توافقی رسیدیم که شایسته مردم آمریکا است.

با این حال، هنوز مذاکرات بیشتری برای نهایی کردن متن قانونی انجام نشده است. توافق اولیه شامل افزایش سقف بدهی ۳۱٫۴ تریلیون دلاری دولت فدرال ایالات متحده است. در واقع، این توافق شامل افزایش سقف بدهی برای یک دوره دو ساله و محدود کردن هزینه‌ها است. بایدن خاطرنشان کرده که در روزهای آینده، این توافقنامه به مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده ارسال خواهد شد و از آنها خواسته که «توافقنامه را فوراً تصویب کنند».

به دنبال انتشار این خبر و در پاسخ به رالی صعودی احتمالی در بازارهای سهام ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال نیز به رنگ سبز در آمد. از طرفی، برخی از تحلیلگران معتقدند که با افزایش سقف بدهی، فدرال رزرو مجبور به چاپ پول بیشتری خواهد شد که یک سیگنال مثبت برای بیت کوین محسوب می‌شود (همان‌طور که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ مشاهده شد).

منبع: رمزارز نیوز

487443