تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول خرداد)

قیمت بیت کوین همچنان زیر ۲۷ هزار دلار باقی مانده و ضعف اخیر باعث شده که برخی از تحلیلگران، سقوط قیمت بیت کوین به سطوح کمتر از ۲۰ هزار دلار را پیش‌بینی کنند. در حالی که هر چیزی ممکن است، اما بعید به نظر می‌رسد که گاوها حمایت ۲۵ هزار دلاری را به آسانی از دست بدهند.
تصویر تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول خرداد)

به گزارش سایت خبری پرسون، چک میت (Checkmate)، تحلیلگر اصلی شرکت Glassnode نیز در اظهارات جدید گفته که معیار نسبت ریسک سمت فروش نشان می‌دهد که «فروشندگان خسته شده‌اند» و این نشان می‌‌دهد که حرکت‌های بزرگی در راه است. آخرین باری که نسبت ریسک سمت فروش در چنین سطوح پایینی بود، به اواخر سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد که پس از آن، قیمت بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷ به اوج ۲۰ هزار دلاری خود رسید.

اما سطوح مقاومتی حیاتی که بیت کوین و آلت کوین‌های برتر باید برای شروع بهبود پایدار از آنها عبور کنند، کدامند؟ در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

در تاریخ ۲۵ می، قیمت بیت کوین به ۲۵,۸۷۱ دلار رسید که بسیار نزدیک به منطقه حمایت قوی ۲۵,۸۱۱ تا ۲۵,۲۵۰ دلار است.

نمودار روزانه BTC/USDT

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند تا قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷,۱۷۳ دلار) برسانند. در این سطح ممکن است دوباره شاهد فروش قوی از سوی خرس‌ها باشیم. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان‌دهنده احساسات منفی در بازار است که در نتیجه آن، خرس‌ها در رالی‌ها می‌فروشند. در این مسیر، سطح مهمی که باید به دقت زیر نظر داشته باشیم، ۲۵,۲۵۰ دلار است. انتظار می‌رود که گاوها با تمام توان از این حمایت دفاع کنند؛ چون اگر این سطح از دست برود، جفت BTC/USDT ممکن است به ۲۴ هزار دلار و در نهایت، به ۲۰ هزار دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند بر مقاومت بالاسری در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه غلبه کنند، این جفت ممکن است تا خط مقاومت بالا رود. خریداران باید این مانع را هم پشت سر بگذارند تا روند اصلاحی به پایان برسد.

اتریوم

اتر در چند روز گذشته در یک الگوی کنج نزولی معامله می‌شود. در تاریخ ۲۵ می، خرس‌ها سعی کردند تا قیمت را به خط حمایت کنج برسانند، اما همانطور که از دم بلند روی کندل دیده می‌شود، گاوها در این افت قیمتی اقدام به خرید کردند.

نمودار روزانه ETH/USDT

گاوها اکنون در تلاشند تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱,۸۲۹ دلار) نگه دارند. اگر آنها موفق شوند، جفت ETH/USDT می‌تواند تا خط مقاومت افزایش یابد. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ چون صعود به بالاتر از آن، احتمال رالی تا ۲ هزار دلار را افزایش می‌دهد.

اگر قیمت از سطح فعلی یا خط مقاومت کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. در این صورت، قیمت اتریوم ممکن است برای چند روز دیگر داخل الگوی کنج باقی بماند.

منبع: رمزارز نیوز

487272