کاشت تراشه در مغز انسان توسط ایلان ماسک! /کاربرد این تراشه‌ها در دنیای رمزارزها

نیورالینک (Neuralink)، استارتاپ رابط مغز و کامپیوتر ایلان ماسک، تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده را برای انجام آزمایش انسانی تراشه مغزی خود دریافت کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که نیورالینک در این آزمایشات، چه نوع آزمایش‌هایی را انجام خواهد داد.
تصویر کاشت تراشه در مغز انسان توسط ایلان ماسک! /کاربرد این تراشه‌ها در دنیای رمزارزها

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش‌تر و در اوایل سال ۲۰۲۲، نیورالینک به دلیل نگرانی‌های متعدد در مورد بی‌خطر بودن این تراشه‌ها، موفق به کسب این مجوز نشده بود. حال، به نظر می‌رسد که این نگرانی‌ها برطرف شده‌اند و این شرکت اکنون می‌تواند آزمایش‌های محدودی را برای تراشه خود انجام دهد.

در تشریح عملکرد این تراشه‌ها، ماسک بیان کرده که این دستگاه‌ها می‌توانند به برخی از مسائل پزشکی و حرکتی، از جمله درمان بیماری‌هایی مانند صرع یا توانایی هدایت مکان‌نمای ماوس از طریق حرکت چشم یا ذهن، کمک کنند.
به گفته ماسک، این دستگاه همچنین می‌تواند برای اهداف همه‌منظوره توسعه یابد و به انسان‌ها اجازه‌ دهد تا از طریق فکر با ماشین‌ها ارتباط برقرار کنند و به این ترتیب، از جایگزینی انسان‌ها با ماشین‌‌ها جلوگیری شود.

اما شاید جالب‌ترین کاربرد بالقوه این تراشه‌ها، برای جوامع رمزارزها و بلاکچین باشد که توسط مایکروسافت مطرح شده است. چندین پتنت ثبت‌شده در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، سیستمی را توصیف می‌کنند که بر اساس آن، یک «حسگر» پوشیدنی می‌تواند برای ارائه «اثبات کار» برای ارزهای دیجیتال و استخراج و اعتبارسنجی در بلاک چین، مهندسی شود.

بر اساس یکی از این پرونده‌های ثبت اختراع، برای مثال، امواج مغزی یا گرمای بدنی که از کاربر ساطع می‌شود، زمانی که کاربر وظیفه ارائه‌شده توسط یک ارائه‌دهنده اطلاعات یا خدمات را انجام می‌دهد، می‌تواند در فرآیند استخراج استفاده شود.

با یک رابط مغز و کامپیوتر مانند آنچه که نیورالینک در مقاله تحقیقاتی خود توصیف می‌کند و الگویی مانند آنچه در پتنت مایکروسافت توضیح داده شده است، احتمال تأیید «اثبات کار» از طریق ذهن و امواج مغزی وجود دارد.

منبع: رمزارز نیوز

487317