اتریوم در صرافی‌ها کمیاب شد!

در چند هفته اخیر، محبوبیت فزاینده استیکینگ به جذب عرضه اتریوم از بازار کمک کرده است.
تصویر اتریوم در صرافی‌ها کمیاب شد!

به گزارش سایت خبری پرسون و بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط شرکت تحلیلی Glassnode، تا روز پنج‌شنبه، تنها ۱۴٫۸۵ درصد از کل اتریوم‌های در گردش در کیف پول‌های متعلق به صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شده است. این رقم از تابستان ۲۰۱۶، زمانی که اتریوم در ابتدای راه خود بود، در چنین سطوح پایینی قرار نداشته است.

داده‌های این پلتفرم نشان می‌دهند که ذخایر اتریوم موجود در صرافی‌های متمرکز طی سه سال تقریباً به نصف کاهش یافته است.

برای مقایسه، در نظر بگیرید که در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۱، این رقم حدود ۲۶-۲۵ درصد بود. به طور معمول، ذخیره پایین یک ارز دیجیتال در صرافی‌ها، یک سیگنال صعودی است و به این معنی است که عرضه در دسترس برای خرید محدود است. بنابراین، قیمت آن ارز دیجیتال می‌تواند افزایش پیدا کند.

در چند هفته اخیر، محبوبیت فزاینده استیکینگ به جذب عرضه اتریوم از بازار کمک کرده است. طبق گزارش‌ها، اجرای ارتقای شاپلا (Shapella) در شبکه اتریوم باعث افزایش استیکینگ شده و از آن زمان، بیش از ۴٫۴ میلیون اتریوم دیگر استیک شده است؛ چون هولدرهای بزرگ این ارز دیجیتال به طور فزاینده‌ای به جای نقد کردن دارایی‌های خود، کسب درآمد غیرفعال را انتخاب می‌کنند.

در این میان، تعداد نهنگ‌های اتریوم نیز همچنان در حال افزایش است. این گروه از سرمایه‌گذاران که به داشتن بخش قابل‌توجهی از کل عرضه شهرت دارند، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، ۳۰٫۰۷ میلیون اتریوم به ارزش بیش از ۹ میلیارد دلار را جمع‌آوری کرده‌اند. انباشت اتریوم توسط این نهنگ‌ها نشان‌دهنده اعتماد بالای آن‌ها به اتریوم است.

منبع: رمزارز نیوز

487484