۵ ارز دیجیتالی که احتمال خروج آنها از بازار نزولی بیشتر است!

اگر قیمت بیت کوین به سمت بالا حرکت کند، آلت کوین‌هایی که به دنبال آن خواهند رفت، کدامند؟ در این مطلب نمودار ۵ ارز دیجیتال را که ممکن است در چند روز آینده بهتر عمل کنند را با هم بررسی می‌کنیم.
تصویر ۵ ارز دیجیتالی که احتمال خروج آنها از بازار نزولی بیشتر است!

به گزارش سایت خبری پرسون، فرد پای (Fred Pye)، مدیرعامل 3iQ، اولین صادرکننده صندوق بیت کوینی در کانادا، در اظهارات جدید خود گفته که با از بین رفتن FOMO (ترس از دست دادن فرصت) در مورد بیت کوین، سرمایه‌گذاران سازمانی و مدیران پورتفوی به طور جدی در حال بررسی آن هستند. در حالی که دیدگاه تحلیلگران در مورد بیت کوین در بلندمدت صعودی است، چشم‌انداز کوتاه‌مدت نامطمئن به نظر می‌رسد و این ارز دیجیتال در چند روز اخیر در یک محدوده در نوسان بوده است. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که بیت کوین در هفته‌های آینده یک حرکت تعیین‌کننده را آغاز کند.

۱. بیت کوین

بیت کوین در نزدیکی خط حمایت الگوی مثلث متقارن خود معامله می‌شود، اما گاوها نتوانسته‌اند قیمت را به بالای آن برسانند. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

نمودار روزانه BTC/USDT

شیب رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷,۴۸۱ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر ۴۲ نشان می‌دهد که خرس‌ها دارای برتری هستند. اگر فروشندگان قیمت را به زیر سطح حمایت فوری ۲۶,۳۶۱ دلار کاهش دهند، جفت BTC/USDT ممکن است به محدوده حمایتی ۲۵,۸۰۰ تا ۲۵,۲۵۰ دلار سقوط کند. انتظار می‌رود که خریداران با تمام توان از این منطقه محافظت کنند؛ زیرا در صورت از دست دادن آن، این جفت ممکن است تا ۲۰ هزار دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، ممکن است شاهد خرید بیشتری باشیم. در این صورت، جفت BTC/USDT می‌تواند به سمت خط مقاومت مثلث بالا برود. اگر این مانع برطرف شود، این جفت ممکن است به سمت ۳۲,۴۰۰ دلار حرکت کند.

۲. ریپل

ریپل در تلاش برای شروع یک رالی بازیابی است. خریداران از ۱۶ می قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۵ دلار) نگه داشته‌اند، اما نتوانسته‌اند بر مانع موجود در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۴۷ دلار) غلبه کنند.

نمودار روزانه XRP/USDT

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرده و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوها است. این امر، احتمال صعود به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را افزایش می‌دهد. جفت XRP/USDT سپس می‌تواند یک رالی صعودی را تا ۰٫۵۴ دلار و در نهایت، تا ۰٫۵۸ دلار آغاز کند. در این منطقه احتمالا شاهد فروش تهاجمی خرس‌ها خواهیم بود.

در مسیر نزولی، اولین حمایت ریپل در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه قرار دارد. فروشندگان باید قیمت را به زیر این سطح برسانند تا دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به ۰٫۴۳ دلار و بعداً به حمایت حیاتی ۰٫۴۰ دلار کاهش یابد.

۳. لایت کوین

لایت کوین در چند روز گذشته در محدوده بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۸۹ دلار) و مقاومت بالاسری ۹۶ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری بین گاوها و خرس‌ها است.

نمودار روزانه LTC/USDT

شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۸ دلار) افزایش یافته و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دارای برتری هستند. این امر، احتمال افزایش قیمت به بالاتر از مقاومت ۹۶ دلاری را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت LTC/USDT می‌تواند تا ۱۰۶ دلار صعود کند. در این سطح ممکن است دوباره شاهد فروش قوی‌ای توسط خرس‌ها باشیم.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که این جفت ممکن است برای مدت بیشتری بین سطوح ۷۹ تا ۹۶ دلار باقی بماند.

۴. توکن رندر

توکن رندر در یک روند صعودی قرار دارد. خریداران در ۲۱ می قیمت را به بالاتر از مقاومت بالاسری ۲٫۶۰ دلار رساندند، اما فتیله بلند روی کندل نشان‌دهنده فروش در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه RNDR/USDT

شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI درست زیر ناحیه اشباع خرید، نشان می‌دهد که گاوها کنترل اوضاع را در اختیار دارند. خریداران اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از سطح روانی ۳ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت RNDR/USDT ممکن است تا ۳٫۳۵ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اولین حمایتی که در جهت نزولی مشاهده می‌شود، متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲٫۱۰ دلار) است. اگر این حمایت از دست برود، نشان می‌دهد که بریک آوت به بالای ۲٫۶۰ دلار ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. پس از آن، این جفت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۸۷ دلار) سقوط کند.

۵. کانفلاکس

کانفلاکس در داخل یک الگوی کانال نزولی معامله می‌شود. گاوها در ۱۲ می و هنگام افت قیمت به سمت خط حمایت کانال، اقدام به خرید کردند که نشان‌دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه CFX/USDT

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۹ دلار) در حال صاف شدن است و RSI نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است. خریداران در ۱۶ می سعی کردند مانع بالاسری در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۳۲ دلار) را از سر راه بردارند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند. یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد.

گاوها احتمالاً یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت CFX/USDT ممکن است به خط روند نزولی برسد که احتمالاً دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل خواهد کرد.

منبع: رمزارز نیوز

486510