اعتراف جنجالی لجر درباره دسترسی سازمان‌های دولتی به کلید خصوصی کاربران!

پاسکال گوتیه (Pascal Gauthier)، مدیرعامل شرکت لجر، در مصاحبه اخیر خود تأیید کرد که در صورت وجود احضاریه، دولت می‌تواند از طریق ویژگی Ledger Recover به کلیدهای خصوصی مشتریان دسترسی داشته باشد.
تصویر اعتراف جنجالی لجر درباره دسترسی سازمان‌های دولتی به کلید خصوصی کاربران!

به گزارش سایت خبری پرسون، این سرویس اشتراکی جدید با انتقادات بسیاری از سوی فعالان بازار، به ویژه کارشناسان امنیتی مواجه شده است.

با توجه به اظهارات گوتیه، حتی با وجود اینکه این «احضاریه برای همه نیست»، اظهارات او باور جامعه کریپتو در مورد دستگاه‌های لجر را تأیید می‌کند. به طور معمول، احضاریه در موارد شدید صادر می‌شود. به عنوان مثال، آنها می‌توانند افراد مظنون به مشارکت در فعالیت‌های تروریستی و نقض قوانین تأمین مالی تروریسم را هدف قرار دهند.

اگرچه سازنده کیف پول لجر همچنان یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان کیف پول سرد و سخت‌افزاری است، انتشار ویژگی اخیر برای بازیابی کلیدهای خصوصی، بحث‌های زیادی را برانگیخته است. همان‌طور که می‌دانید، در دنیای کریپتو، بدون دسترسی به کلید خصوصی، کاربر نمی‌تواند مالکیت کوین‌های خود را تأیید کند.

در ویژگی جدید لجر، بازیابی کلید خصوصی کاربران با تقسیم عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای به سه بخش، رمزگذاری و ذخیره آنها در سه مکان جداگانه، صورت می‌گیرد. افرادی که می‌خواهند از این قابلیت استفاده کنند، باید اطلاعات شخصی خود را نیز به عنوان بخشی از روند شناخت مشتری (KYC) ارسال کنند. لازم به ذکر است که استفاده از این سرویس اختیاری است.

جامعه ارزهای دیجیتال در حال حاضر در مورد اینکه آیا این ویژگی می‌تواند یک درب پشتی را برای سازمان‌های دولتی جهت دسترسی به کوین‌های کاربران ایجاد کند، دچار تردید است. در پاسخ به این تردیدها، گوتیه تکرار کرد که وجوه کاربران امن هستند و آنها یک درب پشتی در کیف پول خود ایجاد نکرده‌اند. با این حال، او می‌گوید که در صورت صدور احضاریه، دولت می‌تواند به کلیدهای خصوصی کاربرانی که از ویژگی بازیابی لجر استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشد. در واقع، دادگاه ممکن است

احضاریه‌ای را صادر کند و به دارنده کیف پول دستور دهد در یک روند قانونی شهادت دهد یا اسنادی را ارائه کند که جزئیات آن ممکن است شامل ارزهای دیجیتال و مقادیر آنها باشد.

منبع: رمزارز نیوز

486754