ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

سابقه روندهای حرکات قیمت یک ارز برای تریدرها به عنوان مقیاس سنجشی برای ارزیابی حرکات احتمالی آینده عمل می کنند. ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) همیشه برای بیت کوین (BTC)  یک ماه صعودی بوده است، به طوریکه تاکنون 8 مرتبه این ماه با کندل سبز بسته شده و تنها دو مورد بازده منفی داشته است.

هفته گذشته، قیمت بیت کوین با افزایشی مداوم توانست از مقاومت 55500 دلار عبور کند. جفت ارز BTC/USD مقاومت 58000 دلار را هم شکست و بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 (4 ساعته) قرار گرفت.

بازار امروز رمزارزها 15 فروردین 1400؛

بیت کوین تا 56500 دلار ریجکت شد

همانطور که قبلاً گزارش کردیم، بیت کوین برای چندین روز متوالی در نزدیکی تراز 60 هزار دلاری در نوسان بود و هر بار تلاش آن برای عبور از این سطح با شکست روبرو شد.

کی یونگ جو (Ki Young Ju) مدیر عامل CryptoQuant  به تازگی اعلام کرده است که هفته گذشته مقدار بسیار زیادی اتریوم به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار از صرافی رمزنگاری کوین بیس (Coinbase) خارج شده است.

قیمت ارزدیجیتال ریپل در شرف شکستن یک سطح مقاومتی مهم و تبدیل این سطح به یک حمایت می‌باشد. این حرکت می‌تواند بیانگر آغاز یک روند صعودی پر قدرت باشد.
داده های اخیر گلس نود نشان می دهد که استخراج کنندگان بیت کوین همچنان بیت کوین های استخراج شده خود را به جای فروش ذخیره می کنند و 8،874 بیت کوین دیگر به موقعیت های خود اضافه کرده اند.

در حالی که بیشتر کوین های جایگزین طی چند روز گذشته دستاوردهای مهمی کسب کرده اند، بیت کوین زیر سطح 60000 متوقف شده است. ارز رمزنگاری شده اول بازار مدتی است که با این خط قیمت خاص دست و پنجه نرم می کند، اما تمام تلاش های مکرر آن برای غلبه بر این مقاومت هر بار با شکست روبرو شده و آنرا به پایین سوق داده است.
استخراج ارز دیجیتال در آبخازیا (Abkhazia) در پی تشدید بحران انرژی در این کشور برای دولت دردسرساز شده است و قطع گسترده برق عصبانیت مردم نسبت به استخراج کنندگان ارز دیجیتال را افزایش داده است.اکنون دولت مصمم به جرم دانستن چنین فعالیت هایی است.

با ورود به تکنولوژی نوین رمزارزهای دیجیتال با واژه‌های جدیدی نظیر توکن، کوین و ... مواجه می‌شوید. در این مقاله ابتدا با بیانی ساده واژه توکن را توضیح می‌دهیم سپس بیان می‌کنیم که تفاوت توکن و کوین در بازار ارزهای دیجیتال چیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

تأثیر ارزهای دیجیتال بر دور زدن تحریم‌ها

بحث ارز دیجیتال یک موضوع چند جانبه است که از لحاظ اقتصادی و امنیتی حائز اهمیت است. اگر چه ممکن است ایرادات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد اما در دور زدن تحریم‌ها می‌تواند مؤثر باشد.
بیت کوین پس از جبران زیان های روز یکشنبه، در تاریخ 31 مارس (11 فروردین) و پس از اخبار منتشر شده در ارتباط با اقدامات اخیر ویزا و پی پال، به سطوح بالاتر از 58000 دلار رسید. علاوه بر این، ارز رمزنگاری شده برتر بازار با یک جهش چشمگیر دیگر، فاصله خود با تراز 60 هزار دلار را به حداقل رساند.

نخست وزیر کره جنوبی اعلام کرد که گواهی واکسن مبتنی بر بلاکچین را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند در اواخر ماه جاری راه اندازی می شود .کره جنوبی در حال پیوستن به تعدادی دیگر از کشورها برای ارائه گواهینامه های واکسن است 

در تله تابیز (Teletubbies) ، یک مجموعه تلویزیونی کودکانه در انگلیس که از سال 1997 روی آنتن می رود ، نشانه هایی وجود دارد که شخصیت های دوست داشتنی آن ممکن است به جدیدترین ورودی های فضای رمزنگاری تبدیل شوند.
به تازگی بیت کوین بیشتر در یک منطقه مثبت بالاتر از سطح پیووت 57000 دلار معامله شده است. حرکت صعودی BTC تا سطوح بالاتر از مقاومت 59500 دلار ادامه یافت و درست بالای میانگین متحرک ساده 100 (ساعتی) قرار گرفت.
پس از شکست مقاومت 1850 دلاری، اتریوم نیز همانند بیت کوین، با روند صعودی جدیدی روبرو شد. به طوریکه، اتر (ETH) حتی از مقاومت 1920 دلاری نیز عبور کرده و بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 (ساعتی) قرار گرفت.