تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ شنبه 26 تیر

به نظر می رسد قیمت بیت کوین می تواند شاهد اصلاح روند نزولی اخیر خود باشد هرچند این افزایش قیمت بالقوه احتمالاً عمر طولانی نخواهد داشت، زیرا الگوی غالب نمودار می تواند این چشم انداز صعودی را تحت تاثیر قرار بدهد.

تصویر تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ شنبه 26 تیر

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت بیت کوین از 29 ژوئن (8 تیر) سقف قیمت و کف قیمت هایی پایین تر را به ثبت رسانده است. با وجود یک دام گاوی که روز 14 ژوئن (24 خرداد) ظاهر شد، در نمودار روزانه اینگونه به نظر می رسد که BTC در یک مثلث نزولی در حال ترید شدن است.

با وجود الگوی نزولی نمودار، قیمت بیت کوین می تواند انتظار یک تغییر کوتاه مدت را داشته باشد. اندیکاتور Momentum Reversal (MRI) در تاریخ 16 جولای (25 تیر) در حالی که پایین ترین نرخ ماهیانه در 31000 دلار ثبت می شد، سیگنال خرید ارسال کرد.

برای تحقق این پیش بینی صعودی، قیمت روزانه بیت کوین باید قاطعانه بالاتر از سطح افزایشی 27.2٪ فیبوناچی در تراز 32191 دلار بسته شود. در صورت دستیابی به این سطح، BTC می تواند سطح افزایشی 38.2٪ فیبوناچی را تاچ کند که با میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) در تراز 33574 دلار انطباق دارد.

فشار خرید بیشتر می تواند باعث شکست قیمت بیت کوین بالاتر از وتر الگوی مثلث نزولی شده و سطح افزایشی 50٪ فیبوناچی مربوط به SMA-50 روزه در 35000 دلار را هدف قرار دهد.

سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که الگوی نمودار در درجه اول جهت گیری نزولی دارد. بنابراین، باید مراقب بود که قیمت بیت کوین ممکن است پیش از یک شکست مقاومتی، سطوح حمایتی مهمی را بار دیگر لمس نماید.

حمایت اصلی را می توان در سطح 30159 دلار یافت که مرز پایین الگوی مثلث نزولی است. یک حرکت نزولی دیگر می تواند قیمت بیت کوین را تا جایی پایین بکشد که کمترین قیمت ماه قبل در تراز 28782 دلار را دوباره امتحان کند.

تنها در صورت از دست دادن این سطح حمایتی مهم که در بالا به آن اشاره شد، بیت کوین هدف نزولی الگوی نمودار را هدف قرار داده و با کاهشی 28 درصدی به 21542 دلار می رسد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: fxstreet

324594