ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

روز شنبه سیزدهم مارس (23 اسفند)، اتریوم برای اولین بار طی سه هفته گذشته، یعنی از 21 فوریه (3 اسفند) تاکنون، از مرز 1900 دلار عبور کرده و به بالای 1940 دلار رسید. این افزایش قیمت باعث شد تحلیلگران پیش بینی کنند که اتر (ETH)در کوتاه مدت به 2500 دلار خواهد رسید.

در میان معامله‌گران باسابقه ارزهای دیجیتال، کمتر کسی است که پنجشنبه سیاه سال گذشته را به یاد نداشته باشد. در آن روز، قیمت بیت کوین با سقوطی بیش از ۵۰ درصدی، تا ۳,۶۰۰ دلار پایین آمد. حالا و با رسیدن دوباره ماه مارس، قیمت بیت کوین فاصله چندانی با اوج تاریخی خود ندارد، اما همچنان سرمایه‌گذاران از سقوط دوباره می‌ترسند.

یک روز معاملاتی پرنوسان دیگر در حالی برای بیت کوین رقم خورد که این دارایی برای مدت کوتاهی تا 55000 دلار کاهش یافت و چند ساعت بعد تنها حدود 2٪ با رکورد 58400 دلاری خود فاصله داشت. بیشتر آلتکوین های بزرگ بازار نیز دچار نوسانات شدیدی شده اند اما در مقیاس 24 ساعته اندکی آرام گرفته اند.

در پی ریجکت شدن قیمت اتر در هفته گذشته در حدود 1880 دلار، این ارز به دنبال یافتن حمایتی بالاتر از این سطح بوده است. به نظر می رسد، وقتی گاوها در تراز 1700 دلار یک حمایت فوری را تشکیل دادند، فشار موجود تاحدودی پایین آمد. علاوه بر این، معیارهای درون زنجیره ای نشان می دهد که اتر برای ادامه روند صعودی و رسیدن به رکوردهایی تازه بالاتر از تراز 2000 دلار از قدرت کافی برخوردار است.

بر اساس نظرسنجی اخیری که بروکر ارزهای رمزنگاری Voyager Digital انجام داده است، دیدگاه سرمایه گذاران خرد در ایالات متحده نسبت به کاردانو (ADA) بسیار صعودی تر از ارز رمزنگاری برجسته بازار یعنی بیت کوین (BTC) می باشد.

صرافی بایننس روز پنج‌شنبه اعلام کرد مکس باکوس (Max Baucus) را که چندین سال در سنای آمریکا و همچنین به‌عنوان سفیر این کشور در چین خدمت ‌کرده است، استخدام کرده تا در زمینه چشم‌انداز نظارتی ایالات‌متحده به این صرافی مشاوره دهد.

بعد از سه سال از وعده بانک مرکزی؛

بیت کوین ایرانی در راه است؟

به گفته برخی از کارشناسان موضوع رمز پول‌های ملی در اولویت نیست و بانک مرکزی با تعلل دو تا ۳ ساله برای رمز پول‌های ملی ۱۰ سال عقب افتاده است.

تصویر حساب‌های کاربری افراد بسیار زیادی از جمله ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، تایلر وینکلوس (Tyler Winklevoss)، سرمایه‌گذار مطرح در حوزه ارزهای دیجیتال و مایکل سیلر (Michael Saylor)، بنیان‌گذار MicroStrategy، تغییر کرده و در عکس پروفایل آنها چشمان لیزری دیده می‌شود.
حرکت معامله گران به سمت بازار مشتقات؛

نرخ سود آتی بیت کوین به بالاترین حد خود می رسد

معامله گران در حال مسابقه برای گمانه زنی در مورد بیت کوین در بازارهای مشتقات هستند و علاقه به معاملات آتی بیتکوین برای اولین بار به 20 میلیارد دلار نزدیک می شود.

با اشاره به افزایش تمایل مردم به خرید و فروش رمزارزها؛

توانگر: بیت کوین باید قانونمند شود

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با اشاره به افزایش تمایل مردم به معامله رمزارزها برای جبران ناکامی‌هایشان در بازار بورس، خواستار اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها و تدوین قوانین لازم در این زمینه شد.
بیت کوین امروز توانسته است به تراز 56000 دلار نزدیک شود ولی پس از آن با اندکی اصلاح به 54000 ریزش کرد. با این حال، چیرگی BTC تاحدودی کاهش یافته است زیرا برخی از آلتکوین ها، از جمله بایننس کوین، در 24 ساعت گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته اند.

در حال حاضر، اتریوم یک مسیر صعودی را دنبال می کند. این ارز توانست مقاومت 1850 دلاری را پشت سر بگذارد. اینگونه اتر (ETH) با بالاترین قیمت ماهانه خود نزدیک به سطح 1880 دلار معامله شد و درست بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 (ساعتی) قرار گرفت.

ریپل در بیانیه ای، شکایت تتراگون را «اقدامی فرصت‌طلبانه» برای سوءاستفاده از ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) عنوان کرد و دادگاه ایالت دلاور درخواست شرکت تتراگون را مبنی بر بازپس‌گیری سهامش در شرکت ریپل رد کرد. این شرکت در شکایت خود، جدال شرکت ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به‌عنوان دلیل این درخواست عنوان کرده بود.

پس از رشد 8 درصدی بیت کوین و رسیدن قیمت به حدود 54000 دلار ، ارزش بازار این دارایی سطح 1 تریلیون دلار را پس گرفت. اکثر کوین های جایگزین نیز امروز به رنگ سبز هستند و کل ارزش بازار رمزنگاری از کمترین میزان روز گذشته 130 میلیارد دلار افزایش یافته است.

توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) دو مورد از داغترین مباحثی هستند که این روزها در دنیای ارزهای رمزنگاری به گوش می رسند. هرکدام از این مباحث نحوه تعامل پروژه ها و شرکت ها با عموم مردم را در مقیاسی گسترده متحول کرده اند.