بایننس معاملات توکن‌های سهام را متوقف می‌کند

بایننس روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد معاملات توکن‌های سهام شرکت‌ها را که چند ماه پیش راه‌اندازی کرده بود متوقف کند. این صرافی دلیل روشنی برای تصمیم خود ارائه نکرده، اما گفته است از این پس بر روی سایر محصولات خود تمرکز خواهد کرد.

تصویر بایننس معاملات توکن‌های سهام را متوقف می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از کوین تلگراف، معاملات توکن سهام شرکت‌های بزرگ جهان که اخیراً در صرافی بایننس راه‌اندازی شده بود، قرار است به‌زودی متوقف شود. بایننس روز جمعه اعلام کرد به زودی معاملات توکن‌‌های سهام از دسترس خارج می‌شود. به گفته مسئولان بایننس این صرافی از تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۲ مهر) دیگر از معاملات توکن‌های سهام پشتیبانی نخواهد کرد.

بایننس در‌این‌باره گفته است:

کاربرانی که اخیراً توکن سهام خریداری کرده‌اند، می‌توانند تا ۹۰ روز آینده از دارایی خود نگهداری کنند و یا آنها را بفروشند. از ساعت ۱۹:۵۵ (به وقت UTC) روز ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۲ مهر)، کاربران دیگر قادر نخواهند بود تا توکن‌های سهام خود را به صورت معمول به فروش برسانند و یا آن‌که موقعیت معاملاتی خود را ببندند. پس از آن هم در ساعت ۱۳:۳۰ (به وقت UTC) روز ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۳ مهر) تمامی موقعیت‌های معاملاتی بازار توکن‌های سهام (به صورت خودکار) بسته خواهد شد.

والتر بلومرگ (Walter Bloomberg) در توییتی نوشته است:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ گفته است که هیچ مجوزی برای فعالیت قانون‌گذاری‌شده بایننس در این کشور صادر نشده است.

این ادعا تا این لحظه هنوز تأیید نشده است، اما اگر صحت داشته باشد می‌توان گفت که فشار دستگاه‌های نظارتی بر بایننس در حال ضربه زدن به فعالیت‌های بزرگ‌ترین صرافی جهان است.

در اواخر آوریل (فروردین) گزارش‌هایی منشتر شده بود مبنی بر این‌که دستگاه‌های نظارتی اروپا و انگلیس در حال بررسی بازار معاملات توکن‌های سهام بایننس هستند. این دستگاه‌ها قصد داشتند تا انطباق قانونی بازار توکن‌های سهام را با قوانین مرتبط با اوراق بهادار در کشورهای خود بررسی کنند. در این بازار توکن سهام شرکت‌هایی نظیر صرافی کوین بیس و تسلا عرضه می‌شود.

نهاد نظارت بر اموری مالی آلمان (BaFin) هم پیش از این بدون آن‌که به طور مشخص به بایننس اشاره‌ای کند، درباره توکن سهام شرکت‌ها گفته بود:

اساساً این موارد در دستور کار قرار می‌گیرند: اگر این توکن‌ها قابل انتقال هستند، می‌توانند در صرافی معامله شوند و دارای جنبه‌های حقوقی اقتصادی نظیر سود سهام یا تسویه حساب نقدی هستند، به‌عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شوند و موظف به ارائه پرونده فعالیت‌های خود خواهند بود.

نهاد نظارت بر اموری مالی آلمان کمی بعد به‌طور مشخص به بایننس اشاره کرد و گفت که این صرافی پرونده مربوط به فعالیت بازار توکن‌های سهام را ارائه نکرده است.

بایننس در بهار و تابستان سال جاری به شدت تحت فشار دستگاه‌های نظارتی بوده است. در این مدت مقامات کشورهای مختلف علیه بایننس اقدام کرده‌اند و یا انطباق قانونی فعالیت‌های این صرافی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در ماه ژوئن (خرداد) نهاد قانون‌گذار امور مالی انگلستان (FCA) به بایننس دستور داد تا تمامی فعالیت‌های قانون‌گذاری شده خود را در این کشور متوقف کند. در همین ماه، دستگاه نظارت بر امور مالی ژاپن بایننس را متهم کرد که بدون داشتن مجوز در این کشور فعالیت می‌کند. اخیراً هم مقامات ایالت اَنتریو کانادا اقداماتی را علیه این صرافی انجام دادند که در نهایت سبب شد تا بایننس ارائه خدمات به شهروندان این ایالت را متوقف کند.

324548