رئیس فدرال رزرو می گوید استیبل کوین ها به مقررات دقیق تری نیاز دارند

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو امروز به مجلس نمایندگان گفت که استیبل کوین ها باید مقررات سختگیرانه تری مانند صندوق های بازار پول یا سپرده های بانکی داشته باشند.

تصویر رئیس فدرال رزرو می گوید استیبل کوین ها به مقررات دقیق تری نیاز دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، نماینده آنتونی گونزالس از پاول به طور ویژه در مورد تتر، که در حال حاضر با ارزش ترین استیبل کوین است، سوال کرد. تتر ادعا می کند که هر واحد این کوین با یک دلار پشتیبانی می شود، اما ثابت شده است که نادرست است. بلکه در واقع بیشتر توسط اسناد تجاری یا اوراق قرضه پشتیبانی می شود. پاول گفت که بیشتر اوقات این دارایی ها بسیار نقدینه هستند، اما در طول بحران مالی اخیر چنین نبود. او توضیح داد:

“بازار ناگهان ناپدید می شود و این زمانی است که مردم پول خود را می خواهند. بسیار ساده است: این فعالیت های اقتصادی بسیار شبیه سپرده های بانکی و صندوق های بازار پول هستند و آنها باید به روش های قیاس پذیری تنظیم شوند.”

پاول ادامه داد که اگر استیبل کوین ها بخشی از دنیای پرداخت باشند، پس باید مقرراتی برای آنها وضع شود، زیرا یک چارچوب نظارتی “در حال حاضر، برای استیبل کوین ها وجود ندارد.”

وی همچنین اضافه کرد که او دارایی های رمزارزی ناپایدار را بخشی از دنیای پرداخت در آینده نمی داند. موضوع دارایی های رمزارزی در ۷۵ صفحه گزارش سیاست پولی که در جمعه گذشته منتشر شده، ذکر شده است . آنها این دارایی ها را، “دارایی های خطرناک” یاد کردند و گفتند:

“افزایش قیمت انواع دارایی های رمزارزی نیز تا حدی نشان دهنده ریسکی بودن آنها است.”

نماینده استفان لینچ گفت که ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC، تعداد رمزارزهای راه اندازی شده را کاهش می دهد:

“شما به استیبل کوین ها نیاز ندارید، اگر ارز دیجیتال آمریکا را داشته باشید به رمزارزها نیاز نخواهید داشت. من فکر می کنم این یکی از استدلال های قوی به نفع CBDC است.”

پاول گفت مقاله ای که روی مزایا و خطرات مرتبط با CBDC در ایالات متحده متمرکز است، در ماه سپتامبر (شهریور) منتشر می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بالاترین نرخ تورمی که ایالات متحده تجربه می کند، گفت: “نرخ تورم به طور قابل توجهی افزایش یافته است و احتمالاً در ماه های آینده نیز همچنان بالا خواهند ماند.”

پاول بر گفته های قبلی خود تاکید کرد که این افزایش موقتی است و اگر بازارهای خاصی مانند خودروهای دست دوم به شرایط قبل از همه گیری کرونا برگردند، احتمالاً به حالت عادی بازمی گردد.

پاول فردا در کمیته امور بانکی، مسکن و امور شهری مجلس سنا سخنرانی خواهد کرد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

324107