آیا بیت کوین، پتانسیل تبدیل شدن به یک وسیله داد و ستد را دارد؟

در صورتی که دنیای امروز به دلار آمریکا اعتماد نکنند، چه چیزی می تواند جایگزین آن شود؟ ارز فیات دیگر ، طلا ویا بیت کوین؟

تصویر آیا بیت کوین، پتانسیل تبدیل شدن به یک وسیله داد و ستد را دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بدهی دولت ایالات متحده به عموم مردم تقریباً 22 تریلیون دلار یا به ازای هر شهروند حدود 67,000 دلار است که برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، از تولید ناخالص داخلی سالانه پیشی می گیرد. دفتر بودجه کنگره ایالات‌متحده پیش بینی می کند که تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 2021(دی1400) به 102 درصد ، تا سال 2031(1410) به 107 درصد برسد و تا سال 2051(1430) به 202 درصد برسد.

دفتر بودجه کنگره (CBO) در پیش بینی بودجه بلند مدت مارس 2021(اسفند 1399) خود اعلام کرد که بدهی روزافزون دولت فدرال ، خطر بحران مالی ، نرخ تورم بالاتر و همچنین عدم اطمینان به دلار آمریکا را افزایش می دهد.

در صورتی که دنیای امروز به دلار آمریکا اعتماد نکنند، چه چیزی می تواند جایگزین آن شود؟ ارز فیات دیگر ، طلا ویا بیت کوین؟

این موضوع بحث بر انگیز در مناظره Oxford-style به میزبانی انجمن سوهو بررسی شد.

جان والیس (John Vallis) ، مشاور مالی و میزبان پادکست Bitcoin Rapid-Fire ، معتقد است که بیت کوین در نهایت می تواند جایگزین پول فیات دولت ها باشد و به عنوان یک وسیله مبادله انتخاب شود. او استدلال می کند که پذیرش جهانی بیت کوین مسئله ای است که دیر یا زود محقق می شود.

لارنس اچ وایت(Lawrence H. White) ، استاد اقتصاد در دانشگاه جورج میسون ، نسبت به بیت کوین به عنوان پول آینده، تردید دارد و معتقد است که بیت کوین می تواند در آینده به عنوان یک دارایی مالی باشد ، اما برای تبدیل شدن به یک وسیله مبادله درجهان مناسب نیست.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع:reason

324589