تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

مطالعه جدید محققان نشان داد که مصرف یک نوشیدنی داغ در آب و هوای خشک می‌تواند بدن را خنک کند، اما این اتفاق در شرایط مرطوب رخ نمی‌دهد.
غذاهای چرب نه تنها می‌تواند باعث چاقی و افزایش سایز دور کمر شود، بلکه روی مغز نیز تاثیرگذار است و می‌تواند باعث افزایش ابتلا به زوال مغز شود.
بسیاری از مردم از خوردن گیلاس در تمام ساعات روز لذت می‌برند اما برخی افراد بر این باورند که خوردن گیلاس در شب می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و علت آن احتمالا قند موجود در گیلاس است.
یک متخصص تغذیه می گوید: بسیاری از افرادی که تعریق زیادی دارند و با گرما مواجهه لاجرم دارند آب می خورند و گاهی می بینیم آب معدنی را داخل فریزر می گذارند تا یخ بزند و آب خنک بخورند. جدا از اینکه پژوهش ها نشان داده این روشی سالم نیست و براثر این فرایند(سرمای زیاد) پوشش پلاستیکی واکنش نشان می دهد و ترکیباتی سرطان زا ایجاد می شود و داخل آب رها خواهد شد و در دراز مدت می تواند سلامتی را به خطر بیاندازد.
با نزدیک شدن به فصل پاییز سرماخوردگی و گلودرد از ناخوشی عای رایج در بین افراد است که مثل همیشه توصیه می کنیم به جای مصرف قرص به محض گلودرد، این‌نوشیدنی را قرقره کنید.
زخم هایی که بنابر دلایلی در دهان ایجاد می شوند، به مراتب برای مدت 1 یا 2 هفته با درد همراه خواهند بود که با روش های بسیار ساده خانگی قابل درمان و تسکین هستند.
شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد که افراد مجرد بیشتر دچار سرطان معده می شوند، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد مجرد شانس بیشتری برای مرگ بر اثر سرطان معده دارند.
تکرر ادرار در برخی شرایط مشکلی کاملا طبیعی است اما گاهی علامت و علائم ایجاد کننده ادرار زیاد نشانه بیماری های جدی و خطرناک هستند که نباید به راحتی از کنار آنها گذشت.
آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند مانند پنی سیلین برای از بین بردن عفونت های موجود در بدن، بهتر است با آنتی بیوتیک های طبیعی آشنا شویم.
التهاب لثه یا بیماری پریودنتالی می توانند، منجر به بوی ناخوشایند دهان شود.
سنگ کلیه یکی از دردناک ترین مشکلات کلیه است که شما می توانید برای درمان و دفع آن از نوشیدنی هایی مانند آب و ماءالعشیر استفاده کنید.
بیشتر خانم ها و آقایان دچار ریزش مو می شوند، درمان های مختلفی برای این مشکل وجود دارد که بهترین آن گل اکیناسه است.
در مطالعه‌ای که روی موش‌ها، اسب‌ها و انسان‌ها انجام شد، محققان سرنخ‌هایی را یافتند که نشان می‌دهد کدام نوع ورزش اشتها را سرکوب می‌کند و چرا.
یک متخصص تغذیه اهل روسیه توصیه کرد که در صبحانه جو پرک و بلغور نخورید، بلکه از میوه، ماست و قهوه استفاده کنید.
پدیده گرد و غبار بصورتی است که انسان با آن بطور مستقیم ارتباط دارد و تهدیدی برای سلامتی انسان است.
متفورمین دارویی است که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع دو برای کنترل سطح قند خون مصرف می کنند همچنین برخی دیگر برای کاهش بعضی عوارض جانبی داروهای ضد روان پریشی به مصرف آن رو می‌آورند.
سلامت جسمانی هر انسانی بزرگ‌ترین دارایی اوست بنابراین همه ما انسان‌ها در هر لحظه با رعایت بعضی از نکات ایمنی و مصرف وعده‌های غذایی سالم باید در حفظ سلامتی خود بکوشیم.
سازمان آگهی های پرسون