تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

یک تحلیل جدید نشان می‌دهد که جایگزین کردن نمک با کلرید پتاسیم، فشار خون و در نتیجه خطر حمله قلبی، سکته و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

تغییر در سبک زندگی، رژیم غذایی متعادل و بکار بردن ترفندهایی در آشپزی موجب کاهش کلسترول و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی می شود.
گروهی از محققان سوئدی در یک مطالعه که با کمک محقق ایرانی دکتر "مهرداد رفعت" انجام شد، از توسعه ایمپلنت پروتئینی مشتق شده از پوست خوک خبر دادند که می‌تواند بینایی افراد نابینا را به آنها بازگرداند.
افرادی که استرس زیادی را تجربه می‌کنند و به فردی استرسی در میان اطرافیان معروفند معمولا خیلی‌ها به آن‌ها می‌گویند "آخر استرس تو را می‌کُشد"، یا اینکه "استرس عمرت را کوتاه می‌کند". اما آیا واقعا اینطور است؟ آیا استرس باعث سکته قلبی یا دیگر مشکلات خطرناک برای سلامتی می‌شود؟
محققان دانشگاه بولونیا ایتالیا در آخرین یافته‌های خود از کشف یک ژن که نقش مهمی در ترمیم قلب دارد، خبر داده‌اند.
به شکل عمده چنین تصور می‌شود که جریان خون آکنده از اکسیژن قرمز است و در سوی مقابل، خونی که سطح پایینی از اکسیژن داشته باشد آبی به نظر می‌رسد اما آیا چنین استدلالی به لحاظ پزشکی صحیح است؟
متخصص طب سنتی بایدها و نبایدهای انجام حجامت را تشریح کرد و گفت: تأثیرات مثبت حجامت در مطالعات بالینی تأیید شده و قطعی است.
امروزه یکی از چیزهای غلطی که در بین مردم عادی حتی برخی پزشکان رایج شده است، توصیه به نخوردن شام برای لاغری می باشد که عوارض جدی برای شما به همراه خواهد داشت.
محققان بین المللی در پژوهشی که برای شناخت بهتر سرطان انجام داده اند، متوجه شده اند دلایلی فراتر از عوامل صرف محیطی برای بیشتر مبتلاشدن مردان به سرطان نسبت به زنان وجود دارد.
کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دراکولاها معمولا بیشتر به پوست‌های روشن و سفید جذب می‌شوند و آسیب بیشتری به آن‌ها می‌زنند.
دوست دارید وقتی در محل کارتان هستید چگونه بنشینید؟ پشت میز شام چطور؟ و یا حتی در اتوبوس؟ بسیاری از افراد با حالت نشستن با یک پا روی پای دیگر راحت‌تر هستند. مطمئناً، ممکن است گاهی اوقات پا در این حالت بی حس شود، اما در کل راحت تر به نظر می رسد. پا روی پا انداختن هنگام نشستن برای بسیاری از افراد یک وضعیت طبیعی نشستن است، اما در صورت عدم تغییر این شکل از نشستن، ممکن است مشکلاتی برای سلامتی به وجود آید.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، بر اهمیت مصرف سریع نذورات گرم که خارج از یخچال قرار دارند، تاکید کرد.
درحالی که دمنوش گل ختمی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیست اما آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارد که با نام پلی‌فنول شناخته می‌شوند. مهم‌ترین پلی‌فنول موجود در دمنوش گل ختمی هم آنتوسیانین‌ها هستند. رنگ قرمز و جذاب این دمنوش هم از همین آنتی‌اکسیدان‌ها شکل می‌گیرد.
سازمان آگهی های پرسون