تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

یک کارشناس‌ارشد گیاه‌پزشکی گفت: روغن بادام شیرین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارد.
برخی مطالعات نشان می دهد، تماس ناگهانی با سرما باعث انقباض و تنگ شدن رگ‌ها می‌شود و فرد سر درد می گیرد.
خوردن ماست همراه غذا تبدیل به یک عادت شده است، باید بدانید که عدم رعایت برخی نکات نه تنها خاصیت ماست را از بین می برد، بلکه ضررهایی هم به دنبال دارد.
شیر یکی از مفید ترین و مقوی ترین نوشیدنی ها است، تمام افراد باید در سنین مختلف مصرف کنند، اما نوشیدن شیر زمان خاص خود را دارد تا جذب کلسیم و آهن آن بهتر باشد.
اینکه میزان تعرق بدن تان تا چه اندازه ای است، به عواملی چون میزان فعالیت و سوخت و ساز بدن مرتبط است.
فیبر موجود در آب برنج از بروز یبوست جلوگیری می‌کند؛ نشاسته برنج نیز موجب رشد باکتری‌های مفیده معده شده و احتمال بروز یبوست را به حداقل می‌رساند.
دست‌ها بازگوکننده سلامت کلی بدن شما هستند حتی به پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی آموزش داده می‌شود که معاینه بیمار را با مشاهده دستان وی آغاز کنند.
پس از 50 سالگی برخی بیماری ها سراغ افراد می آید، یکی از این بیماری ها پوکی استخوان است که 30 زنان و 8 درصد مردان به آن مبتلا می شوند.
محققان در جدیدترین یافته‌های خود به خواص معجزه آسای عسل و فرآورده‌های آن در درمان بسیاری از بیماری‌های خطرناک پی بردند.
دندان دردهای شدید و ناگهانی یکی از ناراحتی‌هایی است که معمولا همه افراد حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌اند. هنگام دندان درد، فرد نمی‌تواند غذا بخورد و صحبت کند و سعی می‌کند هرطور شده درد را تسکین دهد.
در این گزارش به ۱۰ کاری اشاره شده که انجام آن‌ها در "حالت ایستاده و سرپا" می‌تواند پیامد‌های سوئی را برای ما به همراه داشته باشد.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: از دوران‌های قدیم تاکنون از گیاهان دارویی مختلفی برای درمان حالت تهوع استفاده شده است.
اگر درد کمر بر فردی عارض شده و بیش از سه روز طول کشید و همراه با انتشار به اندام‌های دیگر مانند پا، تیرکشیدن، گزگز، مورمور و کرختی باشد و فرد را از خواب بیدار کند باید حتما به پزشک مراجعه کند.
تحقیقی که توسط دانشگاه کالیفرنیا، ایروین آمریکا انجام شد، رابطه قوی بین قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض سطوح کم رادون و سرطان ریه را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که نیاز به اقدامات حفاظتی بیشتر است. گاز رادون موجود در هوا به ذرات رادیواکتیو ریز تجزیه می‌شود که می‌تواند به سلول‌های ریه آسیب برساند و منجر به سرطان شود.
یک متخصص چشم تاکید کرد: همه افراد از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر در صورت خروج از منزل حتما از عینک آفتابی استفاده کنند.
سازمان آگهی های پرسون