دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

پارکور (به فرانسوی: Parkour) یعنی عبور از موانع در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین و کارآمدترین و کاربردی‌ترین و آسان‌ترین و ساده‌ترین شیوه حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد. در پارکور اصلاً نباید مسیر (مبدأ و مقصد) مشخص باشد، یعنی که موانع و مسیر از قبل تعریف شده نیستند.
در اینجا قصد داریم تا شما را با اصطلاحات در لهجه یزدی آشنا کنیم قطعا آشنایی با این کلمات برای شما مخاطب عزیز جذاب بوده و اگر مسیرتان به این استان کویری بیفتد می تواند تا حدودی راهگشا باشد.
همیشه به عکس‌های پانوراما علاقه داشته‌ام، امروز در Wired خواندم که بزرگ‌ترین عکسی که تا به حال در فضای بسته گرفته شده است، منتشر شده است. این عکس را جفری مارتین از یک کتابخانه قدیمی در پراگ گرفته است. کتابخانه مورد نظر قدمتی ۸۶۸ ساله دارد و در صومعه استراهاو واقع است و یکی از جاذبه‌های توریستی چک محسوب می‌شود.

محققان در آمریکا دریافته‌اند که ساعت مچی هوشمند اپل می‌تواند یک هفته پیش از بروز علائم بیماری کووید-۱۹، ابتلای فرد به این بیماری را تشخیص دهد.

بصیری با بیان این‌که ناباروری در ۱۵ درصد زوجین دیده‌میشود، تصریح کرد: به نظر می‌آید حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که عدد قابل توجهی است، ۵۰ درصد ناباروری به مردان و ۵۰ درصد به زنان مربوط می‌شود.
تبریز حتما یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقصد‌های گردشگری ایران است. دیار اولین‌ها، سرزمین خوشمزه جات با تاریخی پر فراز و نشیب و البته پر افتخار برای ایران معاصر و ایران باستان، جایی است که در تابستان و نوروز، همواره در فهرست برنامه‌های ایرانگردی عاشقان هیجان و سفر به مناطق خوش آب و هوا و پر جاذبه قرار می‌گیرد.
بسیاری از افراد منتظر دریافت واکسن کوید۱۹ هستند تا بلکه بتوانند از شر عوارض مهلک این ویروس خطرناک نجات پیدا کنند. اما باید گفت که تزریق این واکسن‌ برای همه واقعا خوشایند نیست و برای برخی عوارض نامطلوب، البته موقتی، دارد.
محققان کره‌ی جنوبی موفق به طراحی حسگری پوشیدنی شدند که می‌تواند وجود داروهای غیرقانونی و مخدر را در عرق بدن به وسیله‌ی فناوری نانومواد تشخیص دهد.

دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش های دنیاست. مخصوصا اگر در طبیعت شگفت انگیز بلژیک باشد. در شهر خنت یک مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که باورنکردنیست. در این مسیر انگار که شما در یک قاب نقاشی حرکت می کنید. به زیر آب می روید و با رکاب زدن از آن خارج می شوید.
هوش مصنوعی می تواند پیش‌بینی کند چه کسانی بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر ویروس کرونا هستند و درنتیجه به تصمیم‌گیری برای اینکه چه کسانی در اولویت دریافت واکسن هستند کمک می‌کند. این موضوع در سراسر دانمارک در حال اجراست.

رؤیا خودش می‌داند که این بارداری‌های مکرر یعنی کم‌خونی، پوکی استخوان، بیماری‎‌های رحم، لگن و عمر کوتاه. اما اینطور خودش را دلداری می‌دهد که می‌تواند اندک سرمایه‌ای برای پسرش جمع کند

هموگلوبین ساختار اصلی سیستم چرخش خون و ارگانیسم مهره داران است. برخی از مخلوقات از مهره داران و بی مهره ها، به جای هموگلوبین پروتئینی به نام «هموسیانین» دارند، هر دو ماده وظیفه انتقال اکسیژن در خون را دارند، اما هموگلوبین دارای آهن بیشتری است.

همه ما کنجکاویم بدانیم که چه کسانی به محتوای اینستاگرام ما نگاه می‌کنند، برنامه‌های مختلفی هم در این زمینه وجود دارند، اما آیا واقعاً این راه‌ها جواب می‌دهند؟

قانون جدید پس از آن تصویب می‌شود که یک دانش‌آموز مسیحی در شهر پادانگ در استان سوماترای غربی اندونزی برای گذاشتن حجاب در مدرسه تحت فشار قرار گرفت.