دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج میان انسان ها است که حدودا نیمی از بزرگسالان را درگیر خود کرده است. فشارخون بالا را می توان یکی از اصلی ترین دلایل بیماری های قلبی دانست.


جالب است بدانید میوه‌های عجیب و غریبی در دنیا وجود دارد که شاید تا‌به‌حال حتی اسم آن‌ها را هم نشنیده باشید. امروز در این مطلب قصد داریم شما را با چند میوه‌ی عجیب آشنا کنیم. آکبی به خاطر رشد تهاجمی‌ای که دارد، در خیلی از کشور‌ها از جمله نیوزلند تحت عنوان گیاهان ناخواسته شناخته شده است؛ اما این گیاه...

دلایل زیادی برای پاک‌سازی کامل یا بخشی از یک اکانت شبکه اجتماعی و دور ریختن محتواهای منتشر شده روی آن وجود دارد. مکن است پست‌ها و محتواهایی روی شبکه اجتماعی خود داشته باشید که حدس بزنید کارفرمای جدید شما آن‌ها را دوست ندارد یا شریک جدید زندگی شما نباید آن‌ها را ببیند و مایه شرم‌سازی هستند.

پیشگویی که مدعی است نزدیک به ۲ سال قبل از پیدا شدن اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا، این همه گیری را پیشگویی کرده بود، پیش بینی خود از سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده است. نیکولاس اوجولا که می‌گوید شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هم پیش بینی کرده بود، در سال ۲۰۱۸ ادعا کرده بود...
خانواده نوزادی که قبل از ۶ ماهگی با وزن ۵۰۰ گرم متولد شده بود تولد یک سالگی او را جشن گرفتند.

در سنگال و زامبیا، از هر ۸ دختربچه، دست‌کم ۱ دختر مورد آزار جنسی قرار گرفته و و در اکثر موارد این آزار در مدرسه و از سوی معلم یا یکی از مسئولان مدرسه رخ داده است. دختران در کشورهای آفریقا، ۳ برابر پسربچه‌ها ناچار به کار سنگین خانگی‌اند و اغلب از ۱۰ سالگی به کار سنگین خانگی گرفته می‌شوند.