مرکزی

مدیر شبکه بهداشت شهرستان فراهان گفت:

۲ هزار و ۷۳۲ تست سریع کرونا در این شهرستان انجام شده

مدیر شبکه بهداشت شهرستان فراهان گفت: ۲ هزار و ۷۳۲ تست سریع کرونا در راستای قالب طرح شهید سلیمانی از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده که نتیجه ۲۳۴ تست مثبت بوده است.

یادداشت/ رسیدن به توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه بدون حضور جوانان ممکن نیست، جوانان سرشار از انرژی ، پویایی ، قدرت بدنی و دانش و جسارت کافی
برای توسعه شهرها هستند.
بازی جدید کرونا در پوشش حساسیت فصلی:

کرونا در پوشش حساسیت فصلی

حساسیت فصلی از جمله مشکلاتی است که با تغییر فصل به خصوص فرا رسیدن بهار در برخی از افراد مشاهده می شود.
آبریزش بینی، عطسه و حتی مشکلات گوارشی از جمله این علایم است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک:

۱۵۰۰ دستگاه تاکسی، همیار فرهنگسازی در شهر اراک می شوند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، از
نصب برچسب های جدید و ابتکاری نرخنامه کرایه تاکسی های اراک با رویکرد فرهنگی، اجتماعی خبر داد.

مدیرتوزیع برق شهرستان تفرش خبر داد:

اصلاح 67کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار

مدیرتوزیع برق شهرستان تفرش از اصلاح 67کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار در نقاط مختلف شهری وروستایی این شهرستان با اعتباری بالغ بر60میلیارد ریال طی یکسال اخیر خبر داد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آشتیان گفت: درسال 1399 علاوه بر اقدامات مهم برای تامین آب شهر آشتیان و روستاهای این شهرستان ، مشکل تامین آب 5 روستای این شهرستان به طور کامل برطرف شد.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی خبر داد؛

توزیع ۱۷ هزارو ۷۸۰ غذای گرم بین نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: از ابتدای فعالیت آشپزخانه‌های اطعام مهدوی- تبرک رضوی در ماه مبارک رمضان، ۱۷ هزار و ۷۸۰ پرس غذای گرم و افطاری ساده در میان نیازمندان و مددجویان استان مرکزی توزیع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۶۰۶ مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۴۸۷۵۱نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان شازند گفت: در موج چهارم کرونا، ۲سوم ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان تامین اجتماعی به‌عنوان تنها مرکز درمانی این شهرستان با بیماران کرونایی اشغال شده و کمتر از یک سوم تخت‌ها در اختیار خدمات درمانی به سایر بیماران است.

مدیر بیمارستان امیرکبیر اراک:

بیماران کرونایی ملاقات ممنوع هستند

مدیر بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: از حجم بالای ملاقات بیماران کرونایی به ستوه آمده ایم و مردم بدانند که ملاقات بیماران کرونایی اکیدا ممنوع است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت روز ارتش گفت: ارتش مظهر اقتدار و عظمت نظام اسلامی است و نقش راهبردی این نیروی خدوم و انقلابی در صیانت از آرمان‌های انقلاب باید در جامعه برجسته‌سازی شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پنج سرای بازار تاریخی اراک در سال گذشته با هدف استحکام بخشی این اثر ارزشمند تاریخی به‌عنوان بخشی از هویت کالبدی این شهر مرمت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: عملیاتی کردن طرح عمران شهری ۲۴متری در کلانشهر اراک که به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسیده، اولویت اجرایی مدیریت شهری در سال جاری است.

استاندار مرکزی گفت: یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در یک‌سال اخیر به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت این استان پرداخت شده‌ که ۴۷۰ میلیارد ریال از این منابع مالی به موسسات درمانی بخش خصوصی اعطا شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصرف خودسرانه داروها به ویژه آنتی بیوتیک‌ها مقاومت بدن در مبارزه با عوامل بیماری‌زا را کم کرده و در موج چهارم کرونا ممکن است به شدت بیماری و مشکلات جدی برای فرد بیانجامد.