سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک:

۱۵۰۰ دستگاه تاکسی، همیار فرهنگسازی در شهر اراک می شوند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، از
نصب برچسب های جدید و ابتکاری نرخنامه کرایه تاکسی های اراک با رویکرد فرهنگی، اجتماعی خبر داد.

تصویر ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی، همیار فرهنگسازی در شهر اراک می شوند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، اکبر رضایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پرسون در اراک، گفت: همزمان با افزایش موج چهارم کرونا در اراک و همچنین بعضی از معضلات فضای مجازی و آسیب های آن در خانواده، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با مشارکت سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با ابتکار به استفاده از فضای نرخنامه مصوب در سال جدید نسبت به طراحی، چاپ شعارهای اجتماعی در این دو حوزه اقدام نموده که این طرح ها در ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی نصب می شوند.

وی افزود: فرهنگ یکی از مقوله های مهم و تاثیر گذار در رشد اجتماعی و فرهنگی، حتی اقتصادی و سیاسی هر جامعه ای است.
رضایی ابراز کرد: کرونا برای کنترل شدن نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی دارد که متاسفانه برخی از شهروندان با عادی انگاری از کنار آن عبور می کنند و همین امر منجر به شیوع آن در جامعه شده است.

وی ادامه داد: باید برای جلوگیری از عادی انگاری کرونا، فرهنگ سازی صورت بگیرد و مرتب توصیه های پزشکی و بهداشتی جلوی چشمان مردم باشد.


سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، در ادامه با اشاره به اینکه امروزه با ظهور تکنولوژی و گسترده شدن فضای مجازی، آسیب های بسیاری بر خانواده ها و افراد به دلیل عدم آگاهی در استفاده از این فضا وارد می شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه است، این سازمان در سال جاری با توجه به مصوبه نرخ جدید کرایه تاکسی تصمیم به اجرای کار جدیدی با مشارکت سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر اراک گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص این سازمان شعارهای فرهنگی در خصوص مسایل فرهنگی و اجتماعی جامعه مانند کرونا، فضای مجازی، طلاق و غیره را تهیه کرده و در نرخ نامه جدید تاکسی های اراک درج کرده است.
رضایی در پایان یادآور شد: این اقدام باعث می شود شهروند زمانی که در تاکسی می نشیند و نرخ جدید تاکسی را مقابل شیشه ملاحظه می کند ناخودآگاه این پیام های فرهنگی را نیز بخواند و همین امر باعث ارتقای سطح آگاهی عمومی و در نتیجه فرهنگ سازی در جامعه خواهد شد.

283820