اخبار منتخب استان‌ها

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه دستگاههای فرهنگی تقریبا در شهر تعطیل هستند، گفت: قاطعانه می‌گویم تمام بار و فشار برنامه‌های فرهنگی شهر بر دوش شهرداری گذاشته شده است.هر دستگاه فرهنگی برای انجام هر کاری به سراغ شهرداری می آید و شهرداری به یک گاو شیرده که هم باید پول بدهد و هم برنامه ریزی فرهنگی کند، تبدیل شده است.
مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد:

اجرای طرح‌های نوآورانه با هدف تسهیل فرآیندهای اداری مشترکان برق

مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز، از اجرای طرح‌های نوآورانه و خلاقانه در مسیر تسهیل فرآیندهای اداری و تسریع در خدمات رسانی و ارتقاء سطح رضایتمندی مشترکان این شرکت خبر داد.
معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه گیری به بیش از ۲۵۳ هزار تست تشخیصی از ابتدای شیوع بیماری خبر داد.
درفصل سوم شناسایی دشت مرودشت:

کشف ۱۵۰ اثر باستانی در دشت مرودشت

سرپرست گروه بررسی و تهیه نقشه باستانشناسی دشت مرودشت گفت: در فصل سوم بررسی و شناسایی دشت مرودشت، تاکنون ۱۵۰ اثر باستانی شناسایی شده است.
سرپرست کانون بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز برداشت اولین مزرعه ذرت تحت پوشش این کانون با هدف جهش تولید در محصولات زراعی شهرستان ارسنجان در روستای خبریزخبر داد.
مدیرکل دفتر امور امنیتی،  انتظامی و اتباع خارجی استانداری خراسان شمالی :

۹۰ درصد اتباع خارجی خراسان شمالی مادران ایرانی دارند

مدیرکل دفتر امور امنیتی،  انتظامی و اتباع خارجی استانداری خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد اتباع خارجی استان از کشور افغانستان هستند که مادر آنها ایرانی است.
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون "صلح و سلامت"

نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون "صلح و سلامت" به میزبانی شیراز برگزار می شود

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون "صلح و سلامت"تاکید کرد :کلان شهر شیراز مظهر آرامش، عشق، دوستی و مدارا در ایران و بلکه جهان است لذا برگزار کنندگان این جشنواره برآنند تا این هویت فرهنگی و تاریخی را با مشارکت کارتونیست ها عمق و گسترش جهانی بخشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس مطرح کرد:

2واقعیت مهم در پروژه انتقال آب به شیراز

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس خواستار پذیرفتن 2واقعیت مهم از سوی مسوولان استان، برای تامین آب شهر شیراز و انتقال آب به آن شد.
عباسی، معاون مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور در بازدید از برخی روستاهای شهرستان سروستان اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض از سوی بنیاد مسکن را اقدامی حمایتی برای ترمیم آسیب های حوادث به ویژه در سیل و زلزله دانست.
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه؛

کرونا جان یک هم استانی دیگر را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جان باختن یک هم استانی دیگر خبر داد.

با وجود اینکه فرودگاه همدان دارای بیش از 80 سال قدمت است؛ علت اینکه چرا سال‌هاست که رکود بر فرودگاه همدان سایه انداخته و پروازهای داخلی در آن رونق چندانی ندارد را باید از چه کسانی پرسید؟
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز خبر داد؛

اجرای پویش نذر حسینی در مناطق کم برخوردار شیراز

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی،۳۰۰ بسته معیشتی بهداشتی در پویش طرح نذر حسینی، توسط بانی خیر مجتمع ورزشی ماهان بین نیازمندان توزیع شد.
مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه خبر داد؛

ارائه خدمات رایگان پزشکی توسط‌ کانونهای بسیج جامعه پزشکی در مناطق کم برخوردار

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: اعزام تیم شهید دکتر رهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان ثلاث باباجانی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و هفته دولت به منطقه دالاهو جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر کوچرو و چادرنشین انجام شد.
جلسه انتخاب هییت رییسه شورای شهر کرمانشاه؛

طیب حیدری بر صندلی ریاست شورای شهر کرمانشاه نشست

صبح امروز دوشنبه دهم شهریور جلسه انتخاب هییت رییسه شورای شهر کرمانشاه به ریاست فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه و با حضور تمام اعضا شورا برگزار گردید. که در نهایت طیب حیدری با هفت رای به عنوان رییس دوره ای شهر کرمانشاه انتخاب شد.
پیش بینی تولید 600 تن عسل کنار؛

کوچ به قیروکارزین برای تولید عسل کُنار آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اذعان به اینکه درختان کنار در مراتع این شهرستان به گل نشسته است، گفت: کوچ زنبورستان ها به شهرستان قیروکارزین عمدتا با هدف تولید عسل کُنار از اوایل شهریور ماه آغاز شده است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با بیان اینکه وضعیت دسترسی به اینترنت و زیر ساخت های مخابراتی برای واحد های صنعتی استان مناسب نیست گفت: ما در این کمیسیون بررسی وضیت حوزه ICT ، مخابراتی و اینترنت واحدهای صنعتی استان را در دستور کار قرار داده و در حال احصا مشکلات این بخش هستیم و جلسات متعددی با ذی نفعان این حوزه برگزار کردیم.
مسئول جنبش مردمی تکریم غذای نذری ظهر عاشورا خبر داد؛

پخت و توزیع 12 هزار پرس غذا در روز عاشورا در همدان

مسئول جنبش مردمی تکریم غذای نذری ظهر عاشورا گفت: به همت جنبش مردمی تکریم نذری ظهر عاشورا در همدان  بیش از 12 هزار پرس غذا در روز عاشورا در همدان پخت و توزیع شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس از راه اندازی ٤١ کد رشته محل جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی از نیمسال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ١١٦ کد رشته محل کاردانی و ٧٣ کد رشته محل کارشناسی و در مجموع ١٨٩ کد رشته های دانشگاه علمی کاربردی فارس در مهرماه برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید فعال شده است.