رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیّر:

نیمی از بزرگ‌سالان "دیّر" اضافه وزن دارند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: علت اصلی چاقی و اضافه وزن، عدم تعادل انرژی بین کالری مصرف شده و کالری موردنیاز است، همچنین افزود: عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانی تأثیر به سزایی در این اختلال چندوجهی دارند.
تصویر نیمی از بزرگ‌سالان "دیّر" اضافه وزن دارند

به گزارش سایت خبری پرسون،عباس آدمیت نسب دوشنبه ۳ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تغییر تغذیه به سمت رژیم‌های غذایی ناسالم و سبک زندگی کم‌تحرک باعث شده که حدود ۳۵ درصد جمعیت شهرستان دیّر تحت تأثیر اضافه وزن یا چاقی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: طبق آمار ۹ ماهه امسال بیش از نیمی از بزرگ‌سالان (۵۱.۳ درصد) قریب به یک‌چهارم (۲۲.۳ درصد) از سالمندان، ۲۰.۷ درصد از نوجوانان، بیش از ۳۰ درصد جوانان و نزدیک به ۱۲ درصد از کودکان زیر پنج سال شهرستان دیّر تحت تأثیر اضافه وزن یا چاقی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر بابیان اینکه رژیم غذایی ناسالم از عوامل اصلی بیماری‌های غیر واگیر است، گفت: برای پیشگیری، توقف و درمان مؤثر بیماری‌های غیر واگیر به مراقبت‌های بهداشتی مؤثر، حمایت‌های فرا بخشی گسترده و اقدامات دیگر در تمام زمینه‌ها نیازمند هستیم و این مهم جز با همکاری تمام بخش‌های توسعه و همراهی اقشار مختلف جامعه میسر نخواهد شد.

آدمیت نسب بابیان اینکه علت اصلی چاقی و اضافه وزن، عدم تعادل انرژی بین کالری مصرف شده و کالری موردنیاز است، افزود: عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانی تأثیر به سزایی در این اختلال چندوجهی دارند.

وی تصریح کرد: افزایش آگاهی مردم در مورد ارتباط بین سبک زندگی و چاقی و عوارض چاقی، نه‌تن‌ها می‌تواند بار بیماری را کاهش دهد، بلکه افراد را برای انتخاب سبک زندگی سالم، مانند داشتن فعالیت بدنی و انتخاب غذا و نوشیدنی سالم، توانمند کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر یادآور شد: برنامه‌های سیزدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار "حال خوب با وزن مناسب " از ۲۴ دی‌ماه تا هفتم بهمن‌ماه در این شهرستان در حال اجرا است.

منبع:ایسنا

458774