رییس کل دادگستری استان بیان کرد؛

۷۴ پرونده قتل در خوزستان به مصالحه ختم شد

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: بیشترین پرونده‌های مورد مصالحه، به ترتیب مربوط به نزاع، اختلافات خانوادگی، اختلافات ملکی، قتل و اختلافات مالی بوده است که ۷۴ فقره پرونده قتل در استان با تلاش صلح‌ یاران ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف و شیوخ و بزرگان، در ۹ ماه امسال به صلح و سازش منجر شد .
تصویر ۷۴ پرونده قتل در خوزستان به مصالحه ختم شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی دهقانی با بیان اینکه در این مدت از ۹۴ هزار و ۹۱۰ پرونده قابل سازش در این شورا، ۴۲ هزار و ۵۶۶ پرونده به سازش انجامید افزود: این میزان پرونده که به صلح و سازش ختم شد معادل ۴۵ درصد پرونده‌های قضایی ارجاع داده شده به شوراهای حل اختلاف خوزستان بوده است.

وی گفت: بیشترین پرونده‌های مورد مصالحه، به ترتیب مربوط به نزاع، اختلافات خانوادگی، اختلافات ملکی، قتل و اختلافات مالی بوده است.

دهقانی افزود: چهار فقره از پرونده‌های قصاص نفس، در پویشی که به‌ مناسبت سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) و سردار سلیمانی در سراسر کشور راه‌اندازی شد به مصالحه ختم شد که اولیای دم یکی از مقتولان به حرمت این ایام به طور کامل گذشت کرد.
وی ادامه داد: پارسال نیز ۲۹ درصد از این پرونده‌ها به سازش منجر شد که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف خوزستان امسال شاهد پیشرفت چشمگیر و قابل تقدیری در این زمینه هستیم.
هم اکنون ۳۷۸ شعبه شورا در کل خوزستان فعال است که ۲۲۹ شعبه آن شهری، ۱۱۳ شعبه آن روستایی و ۳۶ شعبه اجرای احکام است.

منبع:ایرنا

458758