سردترین مرکز استان کشور / همدان با ۱۹ درجه زیر صفر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در مجموع بارش های قابل توجهی برای استان همدان در هفته جاری نداریم و در این مدت استقرار جبهه هوای سرد پدیده غالب جوی است.
تصویر سردترین مرکز استان کشور / همدان با ۱۹ درجه زیر صفر

به گزارش سایت خبری پرسون،کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با مه آلودگی هوا و افزایش میزان آلاینده های جوی پیش بینی می شود.

روح الله زاهدی روز دوشنبه افزود: ظرف ۲ روز آینده میزان رطوبت در آسمان استان افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: با فعالیت یک موج ضعیف بارشی از فردا، شاهد بارش پراکنده و ضعیف برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان خواهیم بود.

زاهدی عنوان کرد: در مجموع بارش های قابل توجهی برای استان همدان در هفته جاری نداریم و در این مدت استقرار جبهه هوای سرد پدیده غالب جوی است.

وی تصریح کرد: دیشب کمینه دمای هوای شهر همدان به ۱۹ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و این شهر به عنوان سردترین مرکز استان کشور معرفی شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته از پنج درجه سانتیگراد زیر صفر نیز بیشتر نشد.

وی افزود: ملایر با سه درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب بیشترین و سردترین دما را در استان همدان ظرف ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع:ایرنا

458843