اخبار منتخب استان‌ها

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان خبر داد:

کشف ۱۱۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از کشف ۱۱۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان خبر داد و گفت: کالاهای قاچاق کشف شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وضعیت بررسی آب آلوده شیخ صله؛

بررسی ها همچنان در روستای شیخ صله ادامه دارد

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: منبع تامین آب در پایین دست چاه‌هک‌های جذبی فاضلاب قرار گرفته و منابع آلوده کننده منبع آب را تهدید می‌کند البته آب و فاضلاب منبع آب را لایه‌روبی کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به رخداد طوفان در عصرو شامگاه روز شنبه هشتم شهریور ماه گفت: با بررسی های به عمل آمده 634 هزار و 940 میلیون ریال خسارت به مزارع صیفی از جمله ذرت و برنج ارزیابی و برآورد شده است.
اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان کرمانشاه در پانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز موفق به کسب چند مقام شدند.

عضو نوجوان مرکز کانون پرورش فکری شهرستان سنقر، استان کرمانشاه به جشنواره کشوری نقالی «بِسُرا» شبکه امید که با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، راه یافت.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز عنوان کرد:

قنات‌های شیراز ثبت ملی می شوند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز از ثبت ملی قنات‌های این کلانشهر خبر داد و گفت: در گذر زمان قنات‌های شیراز، لایروبی نشده یا در مسیر ساخت و ساز قرار گرفته، لذا مسیر قنات‌ها به انحراف رفته است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خواستار شد

فعال کردن تشکلهای دانشجویی در حوزه زنان و خانواده

دومین نشست تخصصی مشاورین امور بانوان دانشگاه ها با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و ریاست دانشگاه شیراز به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد .
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس:

کانون «انوار الحسین (ع)» میزبان هشتمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» شد

هشتمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس به همت کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» و پایگاه مقاومت «اباعبدالله الحسین (ع)» مسجد «عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)» شیراز با دیدار و تجلیل از خانواده شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» برگزار شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

بخشی از قوانین شهرداری فرسوده است و منطبق با نیازهای روز نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شیراز با بیان اینکه بخشی از قوانین شهرداری فرسوده بوده و منطبق با نیازهای روز نیست، تاکید کرد که اغلب قوانین و دستورالعمل‌های موجود، کارآئی خود را از دست داده است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد که علی‌رغم تبلیغات دستگاه رسانه‌ای دشمنان انقلاب، امروز تعامل، وحدت، همدلی و هم‌افزایی بین سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سطحی مثال‌زدنی و مطلوب قرار دارد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس عنوان کرد:

تجلیل از ۱۲۰ هزار رزمنده در چهل سالگی دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس یکی از برنامه‌های شاخص بزرگداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس را تجلیل از ۱۲۰ هزار رزمنده فارس اعلام کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس مطرح کرد:

اجرای ۵ طرح بزرگ خط آهن کشور در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که ۵ طرح بزرگ خط آهن کشور در استان وجود دارد که بخشی از آنها اجرا شده و بخشی هم در حال اجرا یا در دست مطالعه است.
آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در استان فارس با حضور آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در استان فارس با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت فارس اعلام شد. در استودیو سلامت فارس اعلام شد.
تفاهم نامه همکاری در خصوص مباحث آموزش محیط زیستی بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور مسئولان دو دستگاه، امضاء و بر ضرورت انجام مفاد تفاهم نامه تأکید شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاون کار گروهی، داوطلبانه و نظام مند است، تکیه بر توان تعاون و شرکت‌های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر را پوشش می‌دهد در واقع زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است و رویکرد این اداره کل حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها است به گونه‌ای که ضمن کمک به ثبت و راه اندازی تعاونیها و در اولویت قرار دادن و پیگیری پرونده‌های تسهیلات شرکتهای تعاونی متقاضی، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز،بازدید از کلیه تعاونی‌ها و اتحادیه های فعال انجام می شود.