اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: درازای این غار ۱۲ کیلومتر و عمق آن ۳۱۴۰ متر است و به عنوان یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران، به ثبت رسیده ‌است.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس از رونمایی شبکه اجتماعی کشاورزی ایران( تاک ) در هفته دولت توسط وزیر جهاد کشاورزی خبرداد وافزود: این اپلیکیشن بهترین، سریع ترین و امن ترین راه ارتباطی کاربران بخش کشاورزی است.
سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان مطرح کرد:

مراسم عزاداری سیدالشهدا رمز ماندگاری نهضت عاشورا

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه محرم آمده است تا در دلهای عاشق، کربلایی دیگر به پا کند و قلبهای سوخته را به میهمانی اجابت فرا خواند. چرا که واقعه کربلا یک حادثه بزرگ تاریخی است، افزود: این حادثه در واقع یک رخداد بی‌نظیر در تاریخ بشریت است و هرچند ازنظر زمانی در کمتر از یک روز اتفاق افتاد ولی به لحاظ کیفیت به بزرگی همه تاریخ بشریت است.
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه؛

کرونا نفس های 2 کرمانشاهی را از شمارش انداخت/ تاکنون 518 نفر جان باختند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته 2 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست داد و جمع موارد فوت از ابتدای اپیدمی تا کنون به 518 نفر رسید.

پرسون معرفی می کند؛

گنجنامه، گنجی در دل الوند

گنجنامه در دل دامنه های الوند در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر همدان و درمسیر عباس آباد قرار گرفته است.
نارین قلعه، مهم‌ترین بنای تاریخی میبد است که در ۵۰کیلومتری شمال غرب شهر یزد و میانه جاده‌ ری به کرمان، روی تپه‌ای به ارتفاع ۲۵ متر از خشت های قطور و بزرگ ساخته شده است. این خشت‌ها نشان از کهنگی و قدمت این قلعه دارند. این بنا در دوره ساسانیان ساخته شد اما اهمیت قلعه میبد مربوط به پادشاهان دوره آل مظفر است که برای آبادانی میبد تلاش می‌کردند. قسمت‌های مختلف این قلعه بر سطح تپه‌ای در چهار طبقه قرار گرفته، به این شکل که هر طبقه مشرف بر طبقه دیگر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از نظارت تیم بازرسی از یک هزار و ۱۵۴ مورد از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل برگزاری عزاداری‌ها، فضای باز تعیین شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی خبر داد.
تیم کشتی پالایشگاه نفت کرمانشاه انصراف داد؛

سراب حضور در لیگ برتر

محمد حسین محبی رئیس هیات کشتی استان نیز علت انصراف تیم کشتی پالایشگاه نفت کرمانشاه را عدم پرداخت هزینه های تیم داری از سوی اسپانسر و بدنبال آن بلاتکلیفی چند کشتی گیر مطرح کرمانشاهی که پیشنهاد های مالی خوبی از دیگر تیم ها دارند را عنوان کرده است.
معرفی محوطه تاریخی بیستون در استان کرمانشاه؛

سنگ نبشته بیستون مهم ترین عامل جذابیت این محوطه تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: محوطه تاریخی و فرهنگی بیستون در دامنه کوه بیستون در شهر بیستون و در کنار راه باستانی و کهن کرمانشاه به همدان جای گرفته‌است. این مجموعه تاریخی و فرهنگی در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۴۶۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
احسان سلطانیان کارگردان اسفرجانی مطرح کرد ؛

به دنبال نمایش واقعیت در زندگی هستم

احسان سلطانیان متولد سال 1362 در اسفرجان، اصفهان کارگردان و نویسنده است. او فارغ التحصیل رشته تهیه کنندگی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی کارگردانی فیلم از دانشگاه صداوسیمای تهران است. سلطانیان در کارنامه‌اش ساخت سریال، تله فیلم و فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را دارد. تهیه کنندگی و کارگردانی سریال "محرمانه در باران" ؛کارگردانی "تله فیلم شور آوا" و تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه داستانی «رنجی که می‎بریم»، «موریانه‌ها آرامند»، «رقص روی پل پیاده»، « تله فیلم پیچ جاده نمناکـ » و فیلم‌های مستند«مشکین»، «سفیر سفر»، «گامی برای زندگی» از آثار او به شمار می آیند. احسان سلطانیان همچنین از مدرسان دانشگاه در رشته‌های سینما و انیمیشن است که به عنوان استاد نمونه کشوری نیز برگزیده شده است.اولین فیلم بلند احسان سلطانیان با عنوان «آنها» داستانی متفاوت با مضمون مسائل زنان، یک تیم بازیگر حرفه‌ای و ساختاری متفاوت دارد که نوید ظهور استعداد خوبی را در سینمای ایران می‌دهد.

کاخ باغ چهل ستون یکی از نمونه‌ باغ‌های سلطنتی به جای مانده از دوره صفوی در شهر اصفهان است که با نام کاخ چهلستون یا باغ موزه چهل ستون نیز شناخته می‌شود. در واقع، این باغ بخش کوچکی از باغ وسیع جهان‌نما است که شاه عباس اول با احداث کوشکی در میان آن هسته نخستین کاخ چهل ستون را ایجاد کرد. این میراث تاریخی از جمله مشهورترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شود که با وجود آسیب‌های وارد شده، هنوز هم زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای برای عرضه به دیدگان گردشگران و بازدیدکنندگان دارد.
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه؛

جان باختن یک کرمانشاهی مبتلا به کرونا/ تاکنون 516 نفر جان باختند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۰۷۳۰ نفر بستری و ۱۰۰۰۵ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.
طبیعتی بکر برای عاشقان طبیعت گردی؛

شاهلولاک؛ چشمه ای آبشاری در دل زاگرس مرکزی

آبشار شاه لولاک در کوهی به همین نام و با ارتفاع ۲۷۵۰ متر از رشته کوه‌های واقع در زاگرس مرکزی قرار گرفته که ارتفاع آن به ۷۰ متر می‌رسد. این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب شهر چرمهین از توابع شهرستان لنجان در استان اصفهان قرار دارد و منحصر به فرد بودن آن به این دلیل است که به صورت چشمه‌ای پرآب و خروشان، از دیواره بلند کوه با شیب منفی سرچشمه می‌گیرد، در حالی که بیشتر آبشارهای ایران به صورت جوی روانی از روی سطح سرازیر می‌شوند.
عزاداری محرم متفاوت تر از سال های گذشته در شیراز برگزار می شود؛

مکتب همان مکتب و راه همان راه

برگزاری سوگواری ایام محرم متفاوت از سال‌های قبل در شیراز برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: این غار به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کرمانشاه در سال ۱۳۸۸ توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایران به ثبت رسید و در۲۰بهمن ۱۳۸۹ توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره ۹۸ در فهرست میراث طبیعی ایران قرارگرفته است.
داروخانه حلقه آخر خدمات درمانی در کشور هستند، بدون آنها خدمات بهداشتی و درمانی ابتر می‌ماند اما مشکلات زیادی نیز بر سر راه داروخانه ها و داروسازان هستند که آن ها را با چالش جدی مواجه کرده است.
سرپرست خدمات حمایتی خبرداد:

تامین وتوزیع بیش ۱۹۲ هزارتن کود اوره

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از حمل بیش از 192 هزار تن کود اوره در 5 ماه ابتدای سال جاری به اقصی نقاط کشور خبر داد.