اخبار منتخب استان‌ها

مدیر امور ۳ توزیع نیروی برق شیراز گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود و علی‌رغم محدودیت‌های عدیده، با یک اقدام جهادی، کار بهسازی و ساماندهی پست‌های فرسوده مرکز شهر شیراز و تجهیزات مورد استفاده در آنها، آغاز شده است.
رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با تصریح بر این نکته که جواب برعکس در بازار سرمایه افزایش گرانی مسکن را رقم زده است، گفت: مردم در بورس سرگردان شدند و با این استدلال که خرید ملک از همه سرمایه گذاری‌ها بهتر است. دارایی خود را وارد بازار مسکن کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه قضات استان و دادگستری فارس همواره حامی حقوق مردم هستند و اجازه نخواهند داد حقی از مردم ضایع شود، گفت: دادگستری فارس اجازه نخواهد داد اطاله دادرسی در استان طولانی شود.
مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: 2606 خانواده از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان فارس طی 5 ماهه امسال از مزایای تخفیف هزینه انشعابات، پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری با اعتبار 3 میلیارد و 265 میلیون ریال بهره‌مند شدند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس:

مرحله دوم سرانه اقلام بهداشتی مدارس فارس واریز شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس از واریز مرحله دوم سرانه بهداشتی مدارس استان به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان خبر داد
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری اعضای یک باند کلاهبردار در شیراز، اعلام کرد که با همکاری پلیس اینترپل و پس از تلاش گسترده پلیس و دستگاه قضایی کشور، متهم اصلی پرونده که با سوابق کیفری متعدد، از کشور به شکل غیرقانونی خارج شده بود، بازگردانده شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس :

اخطار جدی به 42 شرکت متخلف در بخش حمل و نقل جاده‌ای فارس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از اخطار جدی به 42 شرکت متخلف در بخش حمل و نقل جاده‌ای شمال 24 شرکت حمل و نقل بار و 18 شرکت مسافربری استان بدلیل عدم رعایت ضوابط اعلام شده برابر دستور‌العمل‌های فنی در زمینه ایمنی ناوگان ، رویت و بکار گیری تجهیزات ایمنی همچنین عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازخبر داد:

مرگ ۵ هم استانی مبتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس طی روزهای اخیر، تاکید کرد: اولویت خانواده ها در ایام کرونا، باید آموزش توصیه های بهداشتی به فرزندان باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: با اجرایی شدن قرارداد کارت بلیت الکترونیک تمام اتوبوس ها و تاکسی‌های کرمانشاه مجهز به سیستم پرداخت کرایه غیر نقدی می‌شوند.

سرگردانی ۷ ماهه فعالان مراکز فرهنگی و هنری خراسان شمالی؛

اهالی فرهنگ و هنر منتظر تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هستند

حدود 7 ماه از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا، این ویروس منحوس می گذرد و بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است. اگرچه چراغ فعالیت های فرهنگی و هنری در برخی استان ها روشن شده و شاهد رقم خوردن اتفاقات مختلفی همچون برپایی نمایشگاه ها و اجرای نمایش هستیم، اما قفل تعطیلی بر در فعالیت های فرهنگی و هنری خراسان شمالی جا خوش کرده است و به نظر می رسد قرار نیست به این زودی ها شاهد رونق مراکز فرهنگی و هنری باشیم.
مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال با برنامه‌ریزی و فعالیت‌های صورت گرفته تعداد واحدهای مسکونی واگذار شده به مددجویان بهزیستی به ۲ هزار واحد برسد.
پرسون گزارش می کند؛

تویسرکان پایتخت طلای سبز کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان با ۶ هزار هکتار وسعت باغ‌های گردو و میانگین تولید ۱۵ هزار تن گردو، بزرگترین تولید کننده گردوی کشور است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

واکسن آنفولانزا وارد فارس شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از به ورود حجم اندکی، واکسن آنفلوآنزا به استان فارس خبر داد و گفت: منتظر هستیم تا تعداد واکسن‌های پیش بینی شده وارد شود و بتوانیم تعداد قابل قبولی را در دسترس شهروندان قرار دهیم.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز

تهیه اصلاحیه طرح سرمایه‌گذاری شبکه فیبر نوری شیراز

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از تهیه اصلاحیه طرح سرمایه‌گذاری تکمیل و بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری شیراز خبر داد.
یادداشت/به اسم بیمه سلامت به اعضای شورای شهر اصفهان تماس گرفتیم که بپرسیم و بدانیم بیمه ای که برای قشر محروم جامعه که روز به روز بر جمعیتشان اضافه  می شوند ، در این بحزان اقتصادی تا چه اندازه هوای مردم را دارد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) بر لزوم تهیه و تدوین یک بسته فرهنگی تحت عنوان آیین نامه‌ای برای رعایت ضوابط در ورزش دوچرخه سواری تاکید کرد
عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس

اصلاح قیمت پایه صادراتی محصولات کشاورزی در استان فارس ضرورت دارد

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: قیمت پایه های صادراتی از دیگر مشکلات صادرکنندگان در موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات است به طوری که در گذشته بنا به توافق هایی قیمت محصولات صادراتی را در سامانه گمرک بیش از قیمت واقعی اعلام می کردند و هم اینک برای برگشت ارز این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.