اخبار منتخب استان‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه هشدار داد زنگ خطر شیوع کروناویروس در استان بار دیگر به صدا در آمده و همه باید هوشیار باشیم.
رئیس هیئت فوتبال استان همدان گفت: در اختیار قرار دادن زمین توسط هیئت فوتبال به باشگاه‌ها برای برگزاری تمرینات وابسته به واگذاری این مکان توسط اداره ورزش و جوانان به این مجموعه است.
​رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

قیمت تخم مرغ کاهش می یابد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در چند روز آینده قیمت تخم مرغ در بازار کاهش می یابد گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ از سوی اتحادیه مرغداران صورت گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

بستری ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بستری شدن۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: روند ابتلا به کرونا در استان همدان رو به افزایش است.
استاندار خراسان شمالی در نشست خبری 4 ساعته خود، در پاسخ به پیشرفت کند پروژه 4 خطه کردن محور بجنورد- گلستان(موسوم به جاده مرگ) با وجود قرار گرفتن این پروژه جزو مصوبات اصلی سفر ریاست جمهوری به استان، این مطلب را گفت و ادامه داد: به وزیر راه و شهرسازی گفتم با توجه به اهمیت 2 پروژه محور بجنورد-گلستان و همچنین خط راه آهن جوین- اسفراین خواستار تخصیص 400 میلیارد تومان از اعتبارات سفر به این 2 پروژه شدیم، در غیر این صورت این مبلغ را میان دیگر پروژه ها تقسیم می کردیم.
رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان ملایر:

در اهدای عضو رتبه برتر در غرب کشور هستیم

رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان ملایر با بیان اینکه در اهدای عضو دارای رتبه برتر در غرب کشور هستیم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت مورد اهدای عضو در استان همدان انجام شده که ۶ مورد مربوط به ملایر است.
دادستان کرمانشاه :

زن کلاهبردار به دام افتاد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: زنی با راه اندازی صندوق وام خانگی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از 100 نفر کرده بود که دستگیر شد.

پرسون معرفی میکند:

باغ نارنجستان قوام شیراز

باغ نارنجستان قوام یکی از شگفت انگیز ترین مکان های دیدنی و تاریخی شهر بهار نارنج است
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره اینکه برقراری نظم و امنیت و برگزاری مسابقات به دور از هرگونه تنش، امر بسیار مهمی است گفت: در این راستا عوامل پرتلاش و متعهد در نیروهای امنیتی و انتظامی و امدادی همکاری بسیار خوب و اثربخشی با حراست اداره کل ورزش و جوانان دارند.
دبیر هیات دوچرخه سواری فارس اعلام کرد که در راستای تکریم جایگاه ورزشکار مرحوم زنده یاد بهمن گلبارنژاد، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین ارج نهادن به تلاش‌های این دوچرخه سوار در برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، نخستین دوره مسابقه دوچرخه سواری به یاد و خاطره این جانباز سرافراز برگزار می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت:

به یاری مردم نیازمندیم/ شور عاطفه ها با شعار همدل می شویم برای مهربانی در مهر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از حضور 14 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و 1850 دانشجو تحت پوشش خبر داد که با توجه به شیوع بیماری کرونا و برگزاری کلاسهای مدارس و دانشگاهها به صورت مجازی حدود هفت هزار نفر آنها به گوشی هوشمند و تبلت نیاز دارند.

یکی از مهمترین بناهای که کریم خان در شیراز احداث کرد، باغی مصفا در دامنه کوه چهل مقام به نام هفت تنان بود که در زبان عامه مردم" هفت تن" نامیده می شد.