هشدار جوی/ تداوم کاهش دما و بارش برف در مازندران

اداره کل هواشناسی مازندران گفت: نوع مخاطره در سطه نارنجی است و اثرات مخاطره این شرایط جوی شامل مه آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف را در مازندران را به همراه دارد.
تصویر هشدار جوی/ تداوم کاهش دما و بارش برف در مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی مازندران اعلام کرد: در مازندران به ویژه گردنه‌های کوهستانی نیمه غربی، مناطق با ارتفاع ۲۰۰۰ متر و بالاتر توصیف سامانه بارشی پیش‌بینی شد.

اداره کل هواشناسی مازندران شروع سطح نارنجی هواشناسی را از سه شنبه ۱۱ بهمن تا صبح چهارشنبه ۱۲بهمن ماه سال جاری اعلام کرد.

این اداره کل نوع مخاطره در سطح نارنجی هواشناسی را بارش برف، وزش باد ،گاهی نسبتا شدید و کاهش دما پیش‌بینی کرده است و گفت: اثرات مخاطره این شرایط جوی شامل مه آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف را در مازندران شاهد هستیم.

در این اطلاعیه هواشناسی مازندران ذکر شده است که مقدار و شدت بارش برف در البرز جنوبی (ارتفاعات سمت استان‌های البرز و تهران) بیشترو احتمال مسدود شدن محور کندوان و هراز وجود دارد.

اداره کل هواشناسی مازندران در توصیه‌ای متذکر شد؛ هموطنان محترم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و کوهنوردان نیز از صعود پرهیز کنند.

منبع:ایسنا

460155