اجرای عملیات برفروبی و نمک پاشی در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای خراسان جنوبی از بارش برف در دو روز گذشته در سطح استان خبر داد و بیان کرد : اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند.
تصویر اجرای عملیات برفروبی و نمک پاشی در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، اسداله جلال‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش برف و باران در دو روز گذشته در استان گفت: از زمان شروع بارندگی‌ها در استان با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و آمادگی کامل عوامل راهداری، بلافاصله نسبت به اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در طول راه‌های برفگیر اقدام شد و در حال حاضر به همت همکاران تمامی محورهای مواصلاتی استان باز و تردد با رعایت نکات ایمنی در جریان است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 73 دستگاه ماشین‌آلات راهداری با همکاری 130 نیروی راهدار در محورهای 6 شهرستان با اولویت برف‌روبی و بازگشایی محورهای اصلی و شریانی فعالیت داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در پی عملیات برف‌روبی، در سطح حوزه‌های استحفاظی ادارات قاین، بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان و دیهوک یک هزار و 860 کیلومتر راه برف‌روبی و یک هزار و 785 تن شن و نمک مصرف شده است.

وی تصریح کرد: با حضور به موقع راهداران در صحنه 50 دستگاه خودرو گرفتار در برف، امدادرسانی شدند.

جلال‌زاده اضافه کرد: با توجه به لغزندگی فعلی سطح راه‌های استان از تمامی رانندگان خواهشمند است با رعایت نکات ایمنی، سوخت کامل و تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی اقدام به تردد کنند.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند، خاطر نشان کرد: شماره تلفن گویای 141 و همکاران مستقر در مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور 24 ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌‌رسانی وضعیت جاده‌های استان است.

منبع:تسنیم

460033