اخبار منتخب استان‌ها

استاندار فارس گفت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ بالغ بر ۲۵۷۸ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در استان فارس به استخدام دستگاه‌های دولتی و خصوصی درآمده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت : باید همه کمک کنیم تا سرپرستان خانوار آسیب دیده از کرونا به حوزه اشتغال و کارآفرینی بازگردند.
رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس:

توافق بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی مبنای صلح ندارد

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توافقنامه رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین مبنای صلح ندارد و عقب نشینی از اهداف ملی و استقلال گونه است
مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه افزایش کارایی و بهره وری فعالیت های گازرسانی از طریق بکارگیری تکنولوژی نوین یکی از اهداف مهم شرکت گاز استان است،گفت: کمیته GIS گاز فارس از سال ۸۷ تشکیل شده و فعالیت های قابل ملاحظه ای را در دست انجام دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه قیروکارزین بزرگ ترین قطب تولید خرما در جنوب کشور و استان فارس است، گفت: برداشت خارک، رطب و خرما از اواخر شهریور ماه در این شهرستان آغاز شده است.
غیاثوند با هدف احیای مجدد هیئت کبدی شهرستان ملایر در دو بخش آقایان و بانوان اولین جلسه هم اندیشی این هیئت را در دفتر ریاست اداره ورزش و جوانان برگزار کرد.
به دلیل راه اندازی نشدن «شاد» تا صف سیم کارت دانش آموزی ؛

دردسرهای جدید والدین در خراسان شمالی شروع شد

آموزش مجازی دانش آموزان و مشکلات آن ها این روزها به یکی از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها تبدیل شده است؛ از تاخیر مدارس در راه اندازی نرم افزار «شاد» گرفته تا قرار گرفتن در صف های شلوغ دفاتر پیشخوان برای گرفتن سیم کارت دانش آموزی.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران با انتقاد از افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت سموم و کود شیمیایی می گوید: با حذف یارانه نهاده‌های کشاورزی و افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت سموم و کود شیمیایی، هزینه‌های تولید به یکباره بالا رفت.
نایب رئیس هیأت کشتی استان همدان گفت: کشتی بانوان همدان در شرایط بسیار خوبی قرار داشت که متأسفانه ویروس کرونا تمام برنامه‌ریزی‌های ما را دچار اخلال کرد.
مهارت پخت آش سبزی شیرازی به‌تازگی در فهرست آثار ثبتی ناملموس ملی به ثبت رسید و گرچه در این دوره، ۱۰ میراث دیگر نیز از این استان معرفی شدند، آنچه گوی سبقت را ربود، همین آش سنتی بود که تیتر اخبار را به خود معطوف کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش ٢٥٠ درصدی واگذاری زمین و خانه به ایثارگران طی سال‌های اخیر در فارس خبر داد و با بیان اینکه تفاهمنامه امضاء شده به زودی عملیاتی خواهد شد، گفت: با ساخت این ١٠ هزار واحد مسکونی، میزان واگذاری با ١٩ سال گذشته برابری خواهد کرد.
فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرد:

لزوم رفع مشکلات و معضلات محدوده بافت تاریخی شیراز

فرماندار شهرستان شیراز ساماندهی و رفع مشکلات و معضلات محدوده بافت تاریخی و فرهنگی این کلانشهر را یک ضرورت دانست و تاکید کرد که تا اجرای طرح‌های تاثیرگذار، این موضوع را دنبال خواهد کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اعلام کرد:

حمل و نقل جاده ای؛ بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیشترین گروه متقاضی دریافت این تسهیلات را حمل و نقل جاده‌ای فارس ذکر و همچنین دلیل استقبال نکردن تعدادی از مشاغل و صنوف از این تسهیلات را عدم نیاز آنها برای تامین حقوق و مزایای کارکنان و کارگران اعلام کرد.
معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش فسا خبر داد:

ابتلای سه دانش آموز فسایی به کرونا

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش فسا از ابتلای سه دانش اموز فسایی به بیماری کووید ۱۹ خبر داد و گفت: هر سه مورد ابتلا، خارج از محیط مدرسه اتفاق افتاده است.
یادداشت/در زمانی که اصفهان دیگر امیدی به صنعت پر و پیمانه خود نداشت و هر روز بر جمعیت بیکار ان افزوده میشد متولیان استان ندای صنعت گردشگری را بر طبل زدند که اگر اصفهان به رکود اقتصادی رسیده با روی آوری به صنایع پاک مثل گردشگری میتوان اصفهان را پر رونق کرد این تنها نقطه امبد نجات اصفهان با شیوع کرونا در نطفه خاموش شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور، شهدای مدافع حرم را به مثابه نمادی از انسانیت، جوانمردی و عزت توصیف کرد که آتش فتنه را هزاران کیلومتر آن طرف مرزهای کشور خاموش کردند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خبر داد:

اعمال تخفیف ۱۷ درصدی عوارض در شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از اعمال از تخفیف ۱۷ درصدی عوارض و صدور پروانه ساختمانی تا ۵ مهر ماه در این کلانشهر خبر داد و گفت: از ششم مهرماه میزان تخفیف در این بخش به ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت