برف و باران شدید مهمان لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از هشدار بارش برف و وزش باد شدید و کولاک برف در محورهای مواصلاتی به‌ ویژه نیمه شرقی لرستان خبر داد و گفت: ارتفاع برف در مناطقی از شهرهای شمالی و شرقی بین 10 تا 30 سانتی‌متر و در گردنه‌ها بیش از 50 سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.
تصویر برف و باران شدید مهمان لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون،بهروز مرادپور از فعالیت سامانه بارشی از صبح دوشنبه در استان لرستان خبر داد و اظهار داشت: اوج این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در جو این استان است و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز امواج پایانی این سامانه بر روی آسمان لرستان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جاری در شهرهای کوهدشت، رومشکان، دورود، پلدختر، خرم‌آباد، سپیددشت و سراب دوره به‌شکل بارش باران نمود دارد، افزود: این سامانه در شهرهای الشتر، نورآباد، الیگودرز، ازنا، بیرانشهر، زاغه، بروجرد، شول‌آباد و تا حدودی سپیدشت نیز به‌شکل بارش برف است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان با اشاره به احتمال ریزش کوه در آزادراه پل زال عنوان کرد: در گردنه‌های رازان، زاغه، گاماسیاب، فرسش، چمن‌سلطان، گشور و محورهای مواصلاتی به‌طرف اراک، کرمانشاه، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری شاهد کولاک برف خواهیم بود.

وی با اشاره به وزش باد شدید و کولاک برف در محورهای مواصلاتی به‌ویژه نیمه شرقی لرستان بیان کرد: ارتفاع برف در مناطقی از شهرهای شمالی و شرقی بین 10 تا 30 سانتی‌متر و در گردنه‌ها بیش از 50 سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور با بیان اینکه متوسط بارش باران در نیمه جنوبی و غربی لرستان 25 تا 50 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود، گفت: بیشینه بارش در بخش‌هایی از جنوب خرم‌آباد و جنوب پلدختر نیز بیش از 80 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: امکان هر گونه تغییر در مسیر حرکت و نحوه فعالیت سامانه بارشی جاری با توجه به بازه زمانی 48 و 72 ساعته تا زمان فعالیت هسته اصلی سامانه وجود دارد.

منبع:تسنیم

460157