راه اندازی شعبه بانک خون بندناف رویان در مشگین‌شهر و پارس‌آباد

مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌یاخته‌های رویان از راه‌اندازی شعبه‌های بانک خون بندناف رویان در شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد از توابع استان اردبیل خبر داد.
تصویر راه اندازی شعبه بانک خون بندناف رویان در مشگین‌شهر و پارس‌آباد

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی جوشقانی روز شنبه در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: نمایندگی بانک خون بندناف رویان این استان در پی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب، به یکی از دفترهای فعال در سطح کشور تبدیل شده است که از همین رو از ایجاد شعبه‌های جدید در شهرستان‌های مختلف پشتیبانی می‌شود.

وی افزود: درمان ناباروی و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از خون بندناف یکی از فعالیت‌های شاخص مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی است که افتخاری برای کشور محسوب می‌شود و در این راستا در پی گسترش فعالیت‌ها از جمله با راه‌اندازی ۲ شعبه‌ جدید نمایندگی بانک خون بندناف رویان در مشگین‌شهر و پارس‌آباد هستیم.

مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌یاخته‌های رویان اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار می‌دهد که آحاد جامعه بتوانند از خدمات ناشی از آن بهره ببرند و در این زمینه استفاده از ظرفیت سایر بخش‌های دولتی و خصوصی را پیگیری می‌کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی اردبیل نیز در ادامه با اشاره به هماهنگی انجام شده برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر شعبه‌های بانک خون بندناف رویان در شهرستان‌های‌ پارس‌آباد و مشگین‌شهر، عنوان کرد: ساماندهی و گسترش خدمات در حوزه سلامت در نقاط مختلف استان، جزو اولویت‌های این مجموعه است.

حسام رسولی افزود: جهاد دانشگاهی اردبیل به عنوان نهادی علمی-پژوهشی شناسایی کاستی‌ها و نیازها و جلب مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی برای عملیاتی کردن برنامه‌ها و نقش‌آفرینی برای تحقق هدف‌ها از جمله در حوزه سلامت را پیگیری می‌کند

دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان سال ۱۳۸۶ در اردبیل راه‌اندازی و از آن زمان تا کنون بیش از ۲ هزار نمونه سلول‌های بنیادی بندناف در بانک خون آن ذخیره‌سازی شده است.

استان اردبیل که با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی کشور همجوار با جمهوری آذربایجان واقع شده است، پیش از شیوع کرونا یکی از مقصدهای گردشگری سلامت بود.

منبع: ایرنا

545756