بزرگترین تونل نور ایران افتتاح شد

شهردار بندرعباس در خصوص نورپردازی پل رسالت بیان نمود: این نورپردازی به عنوان بزرگترین نورپردازی ایران در قالب تونل نور است و با 467 متر طول و عرض 13 متر و ارتفاع 6 متر و 230 پایه 4 متری و 1750  متر کابل ریسه نور روی پل رسالت اجرا شده است.
تصویر بزرگترین تونل نور ایران افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، آیین افتتاح و کلنگ زنی 3 پروژه شهرداری بندرعباس با حضور مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس، افشین مظهری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس، رحمت اله دهقانی مدیر شهرداری منطقه یک، اعضای شورای اسلامی شهر ، شهرام آرمان، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، مریم پاسالار مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و سایر مدیران و مسئولان شهرداری بندرعباس و منطقه یک شهرداری برگزار شد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به مسئولین و حضار، اظهار کرد: زمین ورزشی اردیبهشت واقع در خیابان حکمت در سالهای اخیر متروکه مانده بود، لذا نسبت به نوسازی و بهره برداری آن جهت رفاه ورزشکاران این نقطه شهر اقدام شد.

این مقام مسئول گفت: بازسازی این زمین ورزشی با مساحت 1395 مترمربع با ابعاد 45*31 و با اعتبار 14 میلیارد ریال انجام شد که شامل تعویض چمن به ابعاد 1260مترمربع ، سکو با 31 متر طول، فنس با مساحت 630 مترمربع و بتن ریزی و نورپردازی بوده است و اکنون این زمین آماده بهره برداری و ارائه خدمات به شهروندان و برگزاری مسابقات به خصوص جهت ساکنان رسالت جنوبی است.

وی در خصوص آیین کلنگ زنی پارک مجاور ناحیه یک منطقه یک افزود: این مجموعه با زیربنای 5668 متر مربع و با اعتبار 100 میلیارد ریال در راستای خدمت رسانی و گسترش فضای سبز منطقه در دستور کار قرار دارد و امید است با تلاش بی وقفه نیروهای خدوم شهرداری در شش ماه آتی به بهره برداری برسد.

نوبانی خاطر نشان کرد: این مجموعه شامل پیست دوچرخه سواری با مساحت 660 متر مربع ، فضای سبز با مساحت 552 متر مربع و فضای بازی مدرن برای کودکان، تاب آرامش و الاکلنگ 294 مترمربع، کهکشان نوری 456 مترمربع، دو فواره و آبنما با حوضچه های 5 متر و 8 متر ، نمازخانه و سرویس بهداشتی، فضای کافه و کف سازی ساده و با سنگ کوبیک با مجموع مساحت 2213 متر مربع و سایر استانداردهای لازم برای یک پارک محله ای خواهد بود.

شهردار بندرعباس در خصوص نورپردازی پل رسالت بیان نمود: این نورپردازی به عنوان بزرگترین نورپردازی ایران در قالب تونل نور است و با 467 متر طول و عرض 13 متر و ارتفاع 6 متر و 230 پایه 4 متری و 1750 متر کابل ریسه نور روی پل رسالت اجرا شده است.

وی نورپردازی را از مهمترین عناصر کلیدی و مولفه های زیبایی بصری در طراحی فضای شهری دانست و افزود: چهره شهر در شب در هویت و جذابیت شهر بسیار اهمیت دارد.

نوبانی ضمن تاکید بر اهمیت نورپردازی ادامه داد: نورپردازی شهری تعریف کننده هویت شهر است و نبود نور مناسب و تاریکی های زیاد عوارضی مثل افزایش حوادث، تصادفات، جرایم و البته به خطر افتادن امنیت شهری را به همراه خواهد داشت. نورپردازی، ایمنی عناصرشهری، امنیت ساکنان شهر، زیبایی محیط و رونق اقتصادی شهر، حمایت از فعالیت های شب و زیبا نمودن آن را به دنبال دارد.

وی در پایان سخنان خود از زحمات همه دست اندرکاران و مسئولین به خصوص همکاران منطقه یک شهرداری که برای آبادانی و رفاه ساکنان این منطقه تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.

منبع: برنا

545711