این قلم نماد گفتمان مطالبه گری زاگرس شد

با پیگیری و قلم مطالبه گر علی مصطفی نژاد یکی از فرزندان تیزبین لرستان، دانشگاه لرستان از امکان مشارکت طرح ۲+۲ برخوردار گردید.
تصویر این قلم نماد گفتمان مطالبه گری زاگرس شد

به گزارش سایت خبری پرسون، تیرماه امسال علی مصطفی نژاد از نخبگان اجتماعی لرستان طی نامه ای سرگشاده با عنوان همیشگی " به همان قلم " به وزیر محترم آموزش و پرورش، اذعان داشت که بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان کشور، قانون اجازه داده است که میشود از دانشجویان دانشگاه های دولتی برای معلمی بهره مند شویم.

این مطالبه گر اجتماعی استان لرستان در بخش هایی از نامه خود به وزیر آموزش و پرورش می نویسد ؛
انتظار نداریم حق دیگر سرزمین ها به لرستان داده شود ، اما این حق نیز نباید داده، که حقوق لرستان نادیده گرفته شود!
او در نوشته و درقلم مطالبه گر ادامه می دهد:
بر اساس ماده ۲۸ ، وزارت آموزش و پرورش، چند روز پیش تفاهم نامه ای با چهارده دانشگاه کشور منعقد می کند که با آن بتوان دانشجویان رشته های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی و نیازهای ویژه را طی یک دوره دوساله به عنوان معلم استخدام نمود.
این درحالی است که رتبه ی علمی دانشگاه لرستان از هشت دانشگاه هدف این تفاهم نامه برتر و سرآمدتر است و این نادیده گرفتن حقوق لرستان و غیر قابل قبول است.
مصطفی نژاد ادامه داده بود ؛
دانشگاه لرستان با کمترین امکانات و تنها بر روی پای خود و با کمک مدرسان شریف و پرتلاش و دانشجویان باانگیزه و پژوهش گر خود توانسته به رتبه ی علمی بسیار خوبی دست یابد و هیچ وزارت خانه ای این حق را ندارد ، این دانشگاه را از امتیازات ملی محروم کند .
پس از ارسال این مرقومه بسیار هوشمندانه ، دانشجویان ، فرهنگیان ، خبرنگاران ، نشریات و دلسوزان لرستان آن را در سطح گسترده ای در فضای مجازی منتشر نمودند.
نهایت در کمتر از دو ماه شمسی با درایت ، هوشمندی و دقت نظر وزیر آموزش و پرورش طی نامه ای دانشگاه لرستان را نیز به عنوان پانزدهمین دانشگاه برتر کشور به تفاهم نامه دانشگاه های برتر افزود.

متن نامه دانشگاه فرهنگیان کشور در این خصوص به این شرح است ؛
جناب آقای دکتر حجت اله الماسی
مشاور محترم وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی
سلام علیکم
با احترام ، در پاسخ به نامه شماره ۱۲۸۷۱۷ مورخ ۱۹ . ۶ . ۱۴۰۲ در خصوص درخواست آقای علی مصطفی نژاد مبنی بر تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه های برتر کشور برای جذب معلم ، به اطلاع می رساند بر اساس دستور وزیر محترم آموزش و پرورش ، دانشگاه لرستان نیز امکان مشارکت در طرح ۲+۲ را دارد .
سعید غیائی
معاون دانشگاه فرهنگیان
در پایان ما کنشگران ، دلسوزان ،‌ دانشجویان و فرهنگیان با انتشار و امضا این متن، گفتمان تازه مطالبه گری لرستان را ارج می نهیم و از زحمات آقای علی مصطفی نژاد فرزند لرستان و توجه وزیر محترم لرستانی آموزش و پرورش سپاسگزاری می نماییم.

منبع: پرسون

545550