نجات یک گرگ خاکستری در همدان

یک قلاده گرگ خاکستری که در استخر ذخیره آب کشاورزی شهر مریانج، همدان سقوط کرده بود، از مرگ نجات یافت و به زیستگاه خود بازگشت.
تصویر نجات یک گرگ خاکستری در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا محمدی از نجات یک قلاده گرگ خاکستری خبر داد و گفت: پس از دریافت گزارش سقوط یک قلاده گرگ در استخر، تیم نجات حیات وحش به محل اعزام شده و با توجه به شرایط موجود، گرگ خاکستری توسط پرتاب دارت بیهوش شد.

وی افزود: پس از بیهوشی، خروج گرگ از استخر صورت گرفت و پس از معاینات و اطمینان از سلامت گونه، در یکی از زیستگاه‌های طبیعی و به دور از جوامع انسانی رهاسازی شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: گرگ، بزرگترین سگ سان وحشی ایران بوده که زندگی اجتماعی داشته و اغلب شب گرد است؛ گرگ‌ها در اکثر زیستگاه‌ها از جمله کوهستان، بیابان، جنگل‌ها و سواحل و در حاشیه شهرها و روستاها زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: گرگ‌ها از افزایش بی‌رویه جمعیت بسیاری از گونه‌های جانوری نظیر جوندگان که می‌تواند به آفت تبدیل شوند جلوگیری کرده و موجب حذف جانوران ناتوان و بیمار در طبیعت می ‌شوند.

محمدی به شماره ۱۵۴۰، که آماده دریافت گزارش های محیط زیستی مردمی اشاره کرد و گفت: در این عملیات، اداره نظارت بر امور حیات وحش استان، یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان همدان و دامپزشک معتمد حضور داشتند.

منبع: فارس

545356