اخبار منتخب استان‌ها

فرماندار کرمانشاه گفت: دشمنان به دنبال ایجاد بدبینی نسبت به اسلام و انقلاب در بین مردم هستند،  باید با معرفی دستاوردهای نظام جلوی بدبین شدن مردم را بگیریم.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

مردم رعایت نکنند کرونا همچنان در یزد می تازد

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: اگر رفتار مردم در رعایت دستورالعمل‌ها تغییر نکند تا دو هفته آینده همچنان روند صعودی ابتلا به کرونا را خواهیم داشت.
فرماندار شهرستان رباط کریم:

توزیع عادلانه سهمیه آرد خبازان در شهرستان

فرماندار رباط کریم گفت: توزیع عادلانه سهمیه آرد خبازان در شهرستان، در دستور کار کمیته کیل گیری کارگروه آرد و نان شهرستان به صورت مستمر قرار گیرد.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰ نفر (همگی مرد ) در مازندران در اثر مسمومسیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۱ نفر گزارش شده است.
اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

مدارس زنجان یک هفته دیگر تعطیل شد

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همه کلاس‌های مدارس استان طی روزهای پنجم تا ۱۱ آبان، غیر حضوری و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سرهنگ رضایی فرمانده انتظامی بهارستان:

کشف بیش از ۲ تن مواد اولیه پلاستیک قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان با تشریح عملکرد یک ماه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان، از کشف بیش از ۲ تن مواد اولیه پلاستیک تا ۹ تن چوب قاچاق خبر داد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان با اشاره به بازرسی بیش از ۴ هزار اماکن عمومی و غذایی در این شهرستان گفت: ۳۷۸ واحد صنفی در ۲ ماه ابتدایی سال جاری به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شدند.
مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری:

بسیاری از مدیران نهج‌البلاغه را فراموش کرده‌اند

مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری هدف از نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی را آسان‌سازی روش خواندن این کتاب دانست و گفت: بسیاری از مدیران و مسئولان نهج‌البلاغه را فراموش کرده‌اند.
شعار هفته پیشگیری از مسمومیت ها؛

با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکم تا هفتم آبان‌ ماه هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها نامگذاری شده و پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم» از شعارهای این هفته است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر با اشاره به ممنوعیت صید ترال در آب‌های خلیج فارس این استان گفت: صید ترال صدمات جبران ناپذیری به ذخایر و زیستگاه‌های آبزیان وارد می‌کند؛ با متخلفان این روش صید برخورد قاطع می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به انتشار لیست 43 شهر بحرانی در ارزیابی‌های وزارت بهداشت، اظهار کرد: این شهرها مشمول ممنوعیت در گروه‌های چهارگانه کسب و کارها و فعالیت‌ها می شوند، لذا هنوز هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان قزوین در ردیف 43 شهرستان بحرانی قرار نگرفته است.
مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:

توزیع داروهای خاص در ۲۷ داروخانە منتخب کردستان

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اعلام اسامی داروخانه‌های منتخب توزیع داروهای خاص در سطح کشور گفت: در استان نیز ۲۷ داروخانه برای توزیع این داروها انتخاب شده‌اند.
مدیرعامل کارخانه خرما طلایی قیروکارزین گفت: کارخانه خرما طلایی قیروکارزین از سال ۱۳۹۴ آماده بهره‌برداری است و می‌تواند سالانه بالغ بر ۲۰ هزار تن خرمای‌تر نخلستان‌های استان فارس را فرآوری کند اما بدلیل نبود منابع مالی همچنان راکد است و فعالیت کارخانه در گرو تامین منابع مالی است.
مدیر پرستاری و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: روزانه 20 پرستار در استان البرز به کووید 19 مبتلا می‌شوند و در حال حاضر 250 نفر از پرسنل پرستاری در مرخصی استعلاجی بیماری کرونا به سر می‌برند.