افزایش حجم مبادلات مرزی هدف مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در نشستی با معاون استاندار گرمیان و هیاتی تجاری و اقتصادی در پایانه مرز پرویزخان عراق بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی و افزایش حجم مبادلات مرزی از مرز پرویزخان به عنوان هدف مشترک جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.
تصویر افزایش حجم مبادلات مرزی هدف مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق

به گزارش سایت خبری پرسون،محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : امروز در راس هیات اقتصادی تجاری با معاون استاندار گرمیان در محل پایانه مرزی پرویزخان عراق در خصوص مسایل مهم تجاری و بازرگانی و تقویت روابط ۲ جانبه بحث و گفتگو کردیم.

وی اظهار داشت: تمام نگرانی‌ها، مسایل و دغدغه‌های تجار و رانندگان و مسایلی که مدیران باید روزانه به آن توجه کنند، در این نشست مطرح شد و تصمیمات و تفاهم‌هایی صورت گرفت و مهمتر از همه اینکه قرار شد یک برنامه مشترک اجرایی برای سه ماهه پایانی سال طراحی و عملیاتی شود که بتوانیم شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری و بازرگانی از مرز رسمی پرویزخان به عنوان یکی از مرز‌های بسیار مهم کشورمان باشیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: هدف ما این است که در برنامه پیش رو با تلاش ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق، حجم ورود کامیون‌ها در مرز پرویزخان از هزار کامیون فعلی عبور کند و حجم ارزآوری در این مرز در ماه‌های پیش رو نسبت به هفت هشت ماه گذشته به یک و نیم تا ۲ برابر برسد.

حیدری ادامه داد: قرار شد تا در زمینه کالا‌های مورد مبادله یک کمیته سه نفره از سوی ما و طرف عراقی مباحث جاری را مورد رسیدگی قرار دهند تا زمینه‌های یک کار بزرگ فراهم و منجر به حسن همجواری و توسعه روابط و افزایش همکاری‌های ۲ طرف و رفع مسایل و مشکلات در مرز شود.

وی بر اجرای برنامه‌های راهبردی در مرز پرویزخان برای منتفع شدن مردمان ۲ طرف و توسعه روابط بازرگانی جهت ایجاد زمینه فعالیت‌های تجاری و ارتقای معیشت مرزنشینان تاکید کرد.

او گفت: معتقدیم مرز پرویزخان با توجه به ویژگی‌هایی که دارد از مرز‌های مهم ما با اقلیم کردستان عراق است، ولی در حد مطلوب حجم مبادلات تجاری خود قرار نگرفته از این رو باید سطح روابط تجاری را افزایش دهیم و برای سال آینده سقفی تعیین کنیم تا به آن هدف برسیم .

منبغ:باشگاه خبرنگاران

443152