مجوز ساخت سه طبقه در بافت فرسوده با موافقت شورای شهر قم

رئیس شورای اسلامی استان قم از صدور مجوز ساخت سه طبقه در بافت فرسوده از طرف شورای شهر قم خبر داد و گفت: در کمیته انطباق نیز این مصوبه تصویب شده و منتظر تایید کمیسیون ماده ۵ و مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی تهران هستیم تا به صورت قانون اجرایی شود.
تصویر مجوز ساخت سه طبقه در بافت فرسوده با موافقت شورای شهر قم

به گزارش سایت خبری پرسون،ماشاالله سعادتمند روز شنبه ، با اشاره به برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: در این جلسات تصمیمات کلان استان در بخش عمرانی گرفته شد که اهمیت زیادی برای ساماندهی بافت فرسوده شهر دارد.

وی تعداد محلات مشخص شده برای بازآفرینی شهری را مورد اشاره قرار داد و افزود: تعداد ۱۲ محله در طرح بازآفرینی شهری مشخص شده که تفاهم نامه ۴ محله با شهرداری منعقد شده است و بازگشایی فاز ۵ بلوار عماریاسر، محله چهل اختران، دروازه ری و محله قم نو به صورت جدی دنبال می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: فاز ۵ عماریاسر به عنوان یکی از اولویت های مدیریت شهری در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی به پایان برسد، همچنین ساماندهی محله چهل اختران نیز در دستور کار قرار دارد و تفکیکی بین وظایف شهرداری و راه و شهرسازی انجام شده و مورد تاکید قرار گرفته و با توجه به پشتیبانی دولت در اولویت است.

وی گفت: محله دروازه ری نیز به عنوان یکی از محلات بافت فرسوده در اولویت تملک و آزادسازی قرار گرفته و شهرداری اقداماتی را انجام داده و به دنبال کارگذار هستیم تا زمین های معوض را جایگزین کنیم زیرا بیشتر کسانی که در این محله ها ساکن هستند تمایل دارند معاملاتشان نقدی انجام شود.

سعادتمند ادامه داد: محله قم نو نیز یکی از محلاتی است که در جلسه بازآفرینی شهری به آن اشاره شد و برنامه‌های آن مصوب شده و در اولویت برنامه های شهرداری نیز قرار گرفته و قرار است طرح هایی در آن اجرایی شود.

وی از آماده شدن طرحهای زیرساختی طی ۱۵ روز آینده در محله قم نو خبر داد و افزود: شرکتهای آب و برق و گاز نیز تعهد دادند طی ۱۵ روز آینده طرح های خود را ارائه دهند تا در این زمینه نیز خدماتی ارائه شود، همچنین قرار شد زمین های ۲۳ هکتاری در پردیسان به عنوان پشتیبان محله اسماعیل آباد قرار بگیرد و معوض‌های آن در حال آماده سازی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: این موضوع هایی است که در جلسه بازآفزینی شهری به صورت کلان مطرح شده و امیدواریم با توجه به مصوبات و حمایت دولت اجرایی شود تا هم مدیریت شهری و هم مردم بتوانند از این طرح ها منتفع شوند.

وی در پایان به تصویب مصوبات در کمیته انطباق اشاره کرد و گفت: همچنین برای استقبال مردم از طرح ها علاوه بر دو طبقه به صورت تشویقی مجوز ساخت یک طبقه تشویقی دیگر نیز به مالکان در بافت فرسوده داده شد و در کمیته انطباق نیز تصویب شد تا بعد از تایید کمیسیون ماده ۵ و مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی تهران به صورت قانون اجرایی شود.

منبع:ایرنا

443527