مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس خبر داد:

افزابش پارکینگ برای رفاه حال مسافران نوروزی در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد: به دلیل افزایش بازدید مسافران از اماکن تاریخی 3 پارکینگ جدید به پارکینگ‌ها افزوده شده است.
تصویر افزابش پارکینگ برای رفاه حال مسافران نوروزی در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: ظرفیت پارکینگ در مجموعه جهانی تخت جمشید به علت ازدحام اتومبیل‌ها افزایش یافته است.

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه بازدید سرزده از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: با توجه به استقبال مسافران نوروزی و بازدیدکنندگان از این مجموعه جهانی در حال حاضر 3 پارکینگ جدید برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در محوطه مجموعه میراث جهانی تخت جمشید دو پارکینگ فعال وجود دارد که با توجه به استقبال بی‌نظیر مسافران سه پارکینگ دیگر در این محل فعال شد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ماه ۹۲ هزار و ۹۳۹ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از این مجموعه جهانی دیدن کردند گفت: این مجموعه جهانی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و طی چند ماه گذشته برنامه‌های ساماندهی مجموعه آغاز شد و تا قبل از فرارسیدن نوروز به پایان رسید.

وی به پهن شدن سفره هفت‌سین در ورودی کاخ آپادانا تخت جمشید اشاره کرد و گفت: برنامه ساماندهی فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی، مرمت بناها، روشنایی مسیر و آماده‌سازی مسیر ورودی مجموعه جهانی برای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی ازجمله اقداماتی که در این مجموعه انجام‌ شده است.

ثابت اقلیدی در مورد آخرین وضعیت سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان فارس اضافه کرد: مهندس ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی مبنی بر پی گیری وضعیت‌ حادثه‌دیدگان واژگونی اتوبوس تور گردشگری در جاده مرودشت-سعادت شهر-قوام آباد ۲۴ نفر از حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس به بیمارستان منتقل و به جز 1 نفر مابقی ترخص شدند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه این اتوبوس با ۲۹ سرنشین در واقع تور گردشگری تهران به مقصد جنوب( پارسیان) بود که در مسیر برگشت در جاده مرودشت- سعادت شهر-قوام آباد دچار واژگونی شد، افزود:
متاسفانه ۵ نفر از سرنشینان این حادثه جان خود را از دست دادند و
۲۴ نفر نیز مجروح شدند و مجروحان به بیمارستان‌های شهرستان‌های مرودشت و پاسارگاد منتقل که ۲۳ نفر عصر روز گذشته از بیمارستان مرخص شدند و 1 نفر دیگر هم طبق بررسی‌های انجام شده تا چند روز آینده از بیمارستان ترخیص می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه بر لزوم رعایت قوانین ایمنی تا کید کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز شاهد بار ترافیکی شدیدی در جاده‌ها به ویژه ورودی شهرها هستیم از این رو با رعایت قوانین و مقرارات از وقوع بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری می شود.

این مسئول ابراز داشت: ساعت حدود ۶ بامداد روز گذشته 1 دستگاه اتوبوس تور گردشگری تهران با ۲۹ سرنشین در جاده جدید مرودشت-سعادت شهر-قوام آباد واژگون شد و 5 کشته بر جای گذاشت وعلت واژگونی اتوبوس در جاده اصفهان - شیراز خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام شده است.

624682