اخبار منتخب استان‌ها

گزارش پرسون از آشفته بازار خانه؛

«کرونای مسکن» در کمین کردستانی ها

یک روز مسئولان و دولتمردان اعلام می کنند که نظارت ها را بر بازار مسکن به شدت تشدید می کنیم، روز دیگر اعلام می کنند که بر واحدها و مسکن های خالی مالیات اعمال می شود و... ولی هیچ کدام از این سخنان تاکنون عملی نشده است و تنها در حد حرف و وعده باقی مانده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام:

با هرگونه تهدید مقابله خواهیم کرد

سردار جمال شاکرمی گفت: سپاه آمادگی‌های خود در حوزه‌های توان رزمی و آمادگی‌های یگان را در سطح بالایی افرایش داده است.
سخنگوی وزارت بهداشت:

از هرگونه سفر پرهیز کنید

سخنگوی وزارت بهداشت بار دیگر از همه هموطنان خواست که از هرگونه سفر در این شرایط کرونایی خودداری کنند.
معاونت تولید نیروگاه شهید مفتح همدان:

رکود ۲۸ ساله تولید انرژی در نیروگاه شهید مفتح شکسته شد

معاونت تولید نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: با تولید بیش از ۶ میلیارد و ۹۲۸ میلیون کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی رکود ۲۸ ساله تولید انرژی در نیروگاه مفتح همدان شکسته شد.
از جاذبه های تاریخی سقز می‌توان به تپه قلعه زیویه، روستای تاریخی ترجان، مسجد دومناره و کاروانسرای تاجوانچی اشاره کرد. مسجد دومناره متعلق به دوران افشاریه است و قدمت قلعه باستانی زیویه  به ۷۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در سال جدید و در راستای افزایش نشاط اجتماعی با دعوت از گروه های سرود و اجرای برنامه در اماکن تاریخی یزد لحظات زیبایی را برای مردم رقم زده است.
موزه مردم شناسی ارومیه یا عمارت کلاه فرنگی از ساختمان‌‌های قدیمی ارومیه است که امروزه یکی از جاذبه‌‌های تاریخی این شهر بوده و این اثر تاریخی زیبا با توجه به تنوع بالای اشیاء فرهنگی موجود و ارزش‌های معماری بنای تاریخی آن، در نوع خود یکی از موزه‌های شاخص به شمار می‌آید.
مردمان شهر مریوان از نژاد «ماد آریایی» هستند که ریشه در اولین اقوام ساکن منطقه دارد و اهالی آن به زبان کردی سورانی صحبت می‌کنند و اغلب پیرو دین اسلام و مذهب سنی شافعی هستند.
رئیس سابق انجمن جنگلبانان ایران، با بیان اینکه جنگل های بکر هیرکانی در ایران قرار دارد که جزو میراث جهانی هستند، گفت: متاسفانه جاده های جنگلی گام نخست در بهره برداری از این اکوسیستم ارزشمند است، زیرا این جاده ها باعث شده دسترسی به جنگل های طبیعی بسیار آسان باشد.
سوغات و دیدنی‌های بخشی از بهشت ایران؛

آذربایجان‌غربی تاکستان ستاره‌ها/ ارومیه سرزمین خورشید

شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی، یکی از شهرهای قدیمی و زیبا و خوش و آب‌وهوای ایران است که قدمت آن به هزاره دوم می‌رسد این شهر در جلگه‌ی وسیع و سرسبزی که اطراف آن تا کیلومترها پوشیده از باغات انگور، سیب و مزارع می‌باشد به علت دارا بودن آب و هوای معتدل و داشتن مناظر زیبا یکی از شهرهای توریستی کشور به شمار می‌رود و رودخانه‌ شهرچای ارومیه از جنوب آن گذشته و بعد از مشروب نمودن زمین‌های زراعی و باغات مسیر خود به دریاچه ارومیه سریز می‌شود. طی سال‌های اخیر بر زیبایی و عمران و آبادانی شهر ارومیه افزوده شده است و این شهر در دوران حکومت پهلویی به رضاییه معروف شد.
به گفته‌ شاهدان حجوم ناگهانی ماموران شهرداری به بساط دستفروشان خیابان طالقانی و برخورد تند آنها خسارت‌های فراوانی را به فروشندگان در آن مکان که برای گذراندن امرار معاش خود مشغول کار بودند، وارد کرد.

یادداشت/از روزهای اولی که مباحث خطوط انتقال آب به یزد مطرح شد موافقان و مخالفان زیادی در این موضوع دیدگاه های خود را مطرح کرده اند.
موافقان توجیه اقتصادی, نجات استان و ادامه حیات آن, و.... را مطرح می کردند.مخالفان هم مباحث زیست محیطی و نگرانی های ناشی از توسعه های مجدد، تبعات اجتماعی و ... را.
سید مصطفی فاطمی در گفتگو با پرسون:

کرونا ترمز صنعت توریسم یزد را کشید/ گردشگری در کما!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در حوزه سرمایه گذاری هم  در دو سال اخیر بالغ بر ۱۵۰پرونده توسط ما به دلیل عدم فعالیت ابطال شده یا سرمایه گذاران از ادامه کار منصرف شدند.
مدیر کل بهزیستی همدان خبر داد:

واکُسیناسیون ۲۰۰ سالمند در استان

مدیر کل بهزیستی استان همدان از واکسیناسیون ۲۰۰ سالمند در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان همدان خبر داد.