اخبار منتخب استان‌ها

طی سه روز گذشته و با ورود سامانه بارشی به استان صورت گرفت؛

کاهش چشمگیر مصرف برق در گیلان به زیر 1000 مگاوات

مسئول مرکز کنترل برق گیلان از کاهش 1000 مگاواتی مصرف برق در استان طی سه روز گذشته و در پی ورود سامانه بارشی و کاهش دما در گیلان خبر داد.
با ارسال نامه ای به استاندار؛

شهردار کرمانشاه استعفا داد

عدم همراهی و کارشکنی و مانع تراشی برخی از اعضا شورای اسلامی شهر کار را بر مجموعه شهرداری دشوارتر کرده بود.
در نامه رئیس ستاد مقابله با کرونای نظام پزشکی‌های گیلان به استاندار؛

اگر مدیریت بحران در کمترین زمان تغییری نکند موقعیت غیرقابل کنترل خواهد شد

رئیس ستاد مقابله با کرونای نظام پزشکی‌های گیلان در نامه ای خطاب به استاندار متذکر شد اگر در کمترین زمان ممکن تغییری در نحوه‌ پیشگیری و کنترل این بحران در استان ایجاد نشود، موقعیت غیر قابل کنترل خواهد شد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تکمیل پروژه راه آهن اردبیل-میانه،راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها به عنوان مطالبات مردم استان از دولت جدید نام برد.
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان:

نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج اعلام شد

معاون صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان با اعلام اینکه نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج ۸۵۰ تومان است، گفت: این نرخ در کارخانه‌های رتبه یک و دو که برنج با کیفیت‌تری را به دست کشاورزان می‌رسانند بالاتر است.
گزارش پرسون از نظارتی که در قوچان وجود ندارد؛

طرح هایی که فقط روی کاغذ می ماند

خبرنگار پرسون برای پیگیری مصوبه کاهش ساعات مجالس عروسی در ایام کرونا سری به تالارهای عروسی در شهرستان قوچان زد که با اتفاقات عجیبی مواجه شد.
کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان از احتمال بارش‌های پراکنده در مناطق غربی و شرقی این استان تا پایان هفته جاری خبر داد.
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه:

سالم ترین خون اهدایی جهان را ایرانی ها دارند

یکی از سالم‌ترین خون‌های اهدایی در سرتاسر دنیا براساس تست‌هایی که روی پلاسماهایی را که برای قرارداد تولید دارو به اروپا فرستاده می‌شود، مربوط به ایران است
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اعلام کرد: سفرها در این استان از تیرماه 51 درصد افزایش داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به جدی بودن مسئله خستگی کادر درمان اشاره کرد و افزود: افزایش بار بیماری، طرح واکسیناسیون و کمبود نیرو روزهای سختی را برای کادر درمان رقم زده است.
بازرس کل استان یزد و هیات همراه در راستای حمایت از تولید و بررسی روند تولید و مشکلات موجود در تامین سیمان استان، به صورت سرزده از شرکت صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز بازدید کردند.
یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به دلیل پیش‌بینی وقوع رگبار شدید باران در تهران و مازنداران، احتمال طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از بارش تگرگ و تندباد در این استان‌ها وجود دارد.
رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا اعلام کرد؛

واکسیناسیون بیش از 381 هزار و 800 نفر در آذربایجان‌غربی

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 2 هزار و 527 نفر علیه ویروس کرونا در استان واکسینه شدند و تاکنون تعداد 381 هزار 830 نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از مردم این استان خواست با توجه به شیوع موج پنجم کرونا خودداری از تردد غیرضروری را جدی بگیرند.