استاندار فارس خبر داد:

جهرم میزبان سومین همایش‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری

استاندار فارس‌ گفت: در راستای‌ تسریع در جذب سرمایه‌گذار سومین همایش‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان جهرم برگزار شد.
تصویر جهرم میزبان سومین همایش‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری

به گزارش سایت خبری پرسون،از فارس؛ استاندار فارس‌ گفت: حمایت از سرمایه‌گذران رفع مشکلات اقتصادی، اشتغالزایی جوانان در راستای کاهش‌ آمار طلاق و افزایش‌ فرزندآوری و نیز بر طرف کردن معضلات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی از جمله اهداف همایش است.

محمد هادی ایمانیه ظهر امروز در سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جمع فعالان اقتصادی شهرستان‌های خفر، زرین دشت قیرکارزین‌ که به میزبانی جهرم برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری‌ از‌ زیر‌ ساخت‌ها شامل آب، برق، گاز، فرودگاه احداث یا‌ در‌ حال ساخت است و نیز ارتباط‌ شهرستان جهرم با خلیج فارس، انتقال محصولات فرآوری‌ شده باغی و کشاورزی‌ به کشورهای منطقه از دیگر خدمات به این 6 شهرستان است.

وی بیان داشت: احداث سردخانه، پساب برای آبیاری باغات، استفاده بهینه از آب خدادادی وسرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی و تفاهم‌نامه 4 میلیارد دلاری در زمینه تآمین گاز کشف شده در استان فارس از جمله عملکرد استان فارس در زمینه اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی است.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان داشت: حضور فعالان اقتصادی در عرصه‌های تولیدی بستر را برای توسعه استان فارس‌ فراهم می کند.

حسن شیخ نیا اظهار داشت: این 6 شهرستان با وسعت افزون بر 6 هزارو 400 کیلومتر و 621 هزار جمعیت دارای پتانسیل اقتصادی، کشاورزی به علت تنوع آب و هوایی جزء رتبه 1 تا 3 برتر استانی و کشوری است.

وی خاطر نشان کرد: درحوزه صنعت و معدن بهترین معدن تولید ساختمانی، گردشگری با داشتن آتشکده، بازار سنتی، بناهای تاریخی با قدمت 2 هزار ساله، چشمه‌های آب گرم اردشیر بابکان و نیز دست بافت‌های ایل قشقایی این 6 شهرستان را در استان به ویژه کشور منحصر بفرد کرده است.

معاون اقتصادی امور هماهنگی استانداری فارس با اشاره به اینکه بخشی از عقب ماندگی استان فارس در سیستم اداری است و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نیز برگزاری همایش چهارم در حوزه اقتصادی مشکل استان به ویژه این شهرستان را کاهش می دهد.

شیخ نیا با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت‌های خدادادی در شهرستان‌های یاد شده هنوز از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده نشده است، افزود: نگاه به سرمایه‌گذاری اقتصادی، ایجاد اشتغالزایی پایدار، توجه به حوزه تولید، ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس به وِِیژه قطر و عمان و نیز حضور 80 نفر از سرمایه گذاران این 2 کشور فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران به استان فارس است.

در این همایش نیز نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در ادامه این همایش اظهار داشت: بعد از صنعت نفت، صنعت ورزش ، احداث ورزشگاه و باشگاههای ورزشی و توجه به استعداد یابی در زمینه و معرفی به باشگاه‌های خار برای استان به ویژه کشور ارزآوری بسیاری دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد مهدی فروردین خاطر نشان کرد: برطرف کردن‌نیازهای استان توسط سد سلمان فارسی، بر طرف کردن موانع تولید، استفاده از ظرفیت‌های میمند با داشتن ظرفیت گل محمدی، و گیاهان دارویی و نیز وجود مشکل با تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) در موقوفه بودن شهرمیمند از دیگر معضلات حوزه نمایندگی است.

وی اضافه کرد: فیروزآباد با داشتن 120 اثر ملی ثبت شده، صنایع فولاد، زیرپا گذاشتن حقوق مر دم، سرمایه گذاری بر اساس آمایش از دیگر مواد مورد نظر است.

گفتنی است نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش افزود: استان فارس با شاه‌راه‌های ارتباطی بی نظیر، گردشگری چهار فصل، تنوع آب و هوایی یکی از استان‌های مهم کشور است.

عبدالعلی رحیمی مظفری در ادامه این همایش با انتقاد از غلط نوشتن برنامه ریزی آمایش سرزمینی گفت: سرمایه گذاری بدون علم، دانش و فکر کار بی معنایی است و باید باید همراه با منابع انسانی گام بردارد تا به اهداف اقتصادی دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: کشت هندوانه 5 برابر آب را هدر می دهند و نیز انتقال آب ازدریا به استانهای که با مشکل کم آبی روبه رو هستند واجب است اما اگر هزینه انتقال آب صرف احداث گلخانه شود 20 برابر صرفه جویی آب را در بر دارد و نیز توجه سرمایه گذاری در بالا دستی با توجه به سرمایه گذاری پائین دستی محقق می شود.

شایان ذکر است در ادامه این همایش نماینده جهرم وخفردر این همایش‌ افزود: آبرسانی از سد سلمان فارسی‌ به جهرم، واگذاری فعالیت‌های دولتی به بخش‌ خصوصی، برطرف شدن موانع واگذاری تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران، اتصال به حوزه ریلی کشور از جمله فعالیت‌های ارائه شده در این شهر است.

محمد رضا رضایی کوچی اضافه کرد: افرایش‌ تخت بیمارستانی، توسعه شبکه آبرسانی، برق، گاز رسانی، بهداشت، عملیات‌ اجرایی فرودگاه بین المللی و نیز صادارت بیشتر برای ارزش‌ افزده از دیگر موارد اجرایی شهر جهرم و خفر است.

573148