وزش باد هم هیچ کمکی برای رفع آلودگی هوای اصفهان نکرد

باوجود وزش باد، وضعیت هوای کلانشهر اصفهان در ۵ ایستگاه ناسالم برای عموم است.
تصویر وزش باد هم هیچ کمکی برای رفع آلودگی هوای اصفهان نکرد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛شاخص کیفیت هوای اصفهان صبح امروز دوم دیماه در ایستگاه‌های احمد آباد با ۱۵۶، پارک زمزم با ۱۵۵، دانشگاه صنعتی با ۱۵۲، سپاهانشهر و کرد آباد با ۱۵۳ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

همچنین در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان با ۱۲۲، انقلاب با ۱۳۲، پروین با ۱۴۴، رهنان و فیض با ۱۱۴، زینبیه با ۱۴۵، فرشادی با ۱۲۳، قهجاورستان با ۱۰۴، کاوه با ۱۳۵، میرزاطاهر با ۱۲۶، و ولدان با ۱۲۱ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۳۸ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کیفیت هوا درشهر‌های شاهین شهر با ۱۱۹ و زرین شهر با ۱۲۲ AQI نیز هم اکنون برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع: هواشناسی

573089

مطالب مرتبط