بازار قدیمی کبودراهنگ همدان مرمت شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: بازار قدیمی شهر کبودراهنگ با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال مرمت شد.
تصویر بازار قدیمی کبودراهنگ همدان مرمت شد

به گزارش سایت خبری پرسون و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مهدی غلامی گفت: بازار قدیمی شهرکبودراهنگ تنها بازار سنتی شهر است که نزدیک به ۱۱۰ سال قدمت دارد و دارای ۵ ورودی است که به همین خاطر به خمسه بازار معروف است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ افزود: این بازار که اولین محل داد و ستد در شهر بوده از قدیم الایام اهالی شهر و روستاهای اطراف برای خرید مایحتاج خود به این بازار مراجعه می‌کردند.

او تصریح کرد: در گذشته کاربری مغازه‌های داخل بازار فرش فروشی، قصابی، کفش فروشی، لباس فروشی، خامه فروشی و خواربار فروشی تا تعمیرات انواع لوازم بوده که در گذر زمان برخی مغازه‌ها فعال و برخی تعطیل شده‌اند، لذا با توجه به اینکه رسالت میراث‌فرهنگی، حفظ و احیا و رونق این بازار قدیمی است، از این رو این بازار در سال ۱۳۹۹ به عنوان اثر واجد ارزش به شماره ۱۷۳ در کشور به ثبت رسید.

غلامی ادامه داد: به مرمت و بازسازی این بازار قدیمی در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای شد و تاکنون اعتبارهای خوبی را به خود اختصاص داده است که در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده در جلسات فرمانداری کبودراهنگ اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال برای مرمت این بنا تخصیص یافت.

او گفت: مرمت بنا شامل مرمت بنای بیرونی، جداره‌سازی بیرونی و استحکام‌بخشی به اتمام رسید.

منبع: میراث آریا

573126