اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

مشکل طبخ و توزیع نان در زنجان مرتفع خواهد شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: با راه‌اندازی ۵۰ واحد نانوایی در شرایط کنونی و با توجه به برهم خوردن توازن در زنجیره تامین نان، مشکل طبخ و توزیع نان در حد قابل قبولی مرتفع خواهد شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به نامگذاری اول محرم به عنوان روز ملی ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی در تقویم رسمی کشور گفت: خانه این مرثیه‌سرا و شاعر عاشورایی نامدار در کاشان بهترین مکان برای راه‌اندازی دبیرخانه دایمی شعر و ادبیات آیینی کشور است.
رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان یزد اگرچه هیئات مذهبی ما همیشه کارکرد اجتماعی داشته و در موضوعات اجتماعی نظیر دستگیری از نیازمندان، تهیه جهیزیه و.. همواره نقش،ارزنده ایفا کردند اما تا پیش از کرونا برگزاری مراسمات عزاداری آنان بیشتر مورد توجه بوده که با شیوع کرونا این کارکرد با آزاد سازی زندانیان، مشارکت در طرح انفاق مومنانه و ...نمایان تر  به نمایش گذاشته شد.
هشدار مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد:

افراد دارای علائم  سرماخوردگی در مجالس عزاداری شرکت نکنند

مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:  هرفردی علامت سرماخوردگی دارد در هیئات و مجالس حضور پیدا نکند چرا که امسال وضعیت بیماری لزنظرتعداد مبتلایان خطرناک تر است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در جمع مداحان و مدیران هئیات مذهبی:

هیچ رسانه ای در دنیا به قدرتمندی هیئات عزاداری نیست

مدیر کل صدا و سیمای یزد گفت: هیچ رسانه ای در دنیا به قدرتمندی، اثرگذاری ، مقبولیت و فرهیختگی هیئات عزاداری نیست و آن هم هیئات عزاداری یزد که چیز دیگری است.
شرکت توزیع نیروی برق قم دراطلاعیه‌ای برنامه اِعمال خاموشی احتمالی در نقاط مختلف این استان در تاریخ نوزدهم مردادماه جاری را اعلام کرد.
مدیرکل اوقاف استان زنجان:

درآمد موقوفات افزایش ۸۵ درصدی یافت

مدیرکل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه پارسال مجموع درآمد موقوفه‌های استان زنجان ۱۳ میلیارد تومان بود گفت: این مهم نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۸۵ درصد افزایش داشت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

صدور سند مالکیت روستایی 2 برابر افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از رشد 2 برابری صدور سند مالکیت از ابتدای امسال تاکنون برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه تغذیه نوزاد با شیر مادر منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن، می‌شود گفت: از این طریق ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی را در نوزادان کاهش می‌دهد.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

کرونا شوخی بردار نیست، این بیماری جانتان را می‌گیرد

استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم به بیماری کووید ۱۹ حساسیت کافی ندارند و کرونا را جدی نمی گیرند، می‌گوید: انکار بیماری کووید ۱۹ توسط برخی دردی را از آنان دوا نمی کند، به عنوان کسی که در راس خدمات رسانی و مداوای بیماران کرونایی هستم، عنوان می‌کنم موضوع کرونا شوخی بردار نیست، این بیماری جانتان را می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۲۶ درصد منازل روستایی زنجان بدون سند است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۲۶ درصد از خانه‌های مسکونی روستایی زنجان سند ندارد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول:

جنگل‌های دزفول در خطر نابودی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول از خطر نابودی جنگل‌های این شهر با افات خبر داد و ابراز امیدواری کرد طرحی که برای مبارزه با آفات به اداره کل فرستاده شده است تصویب شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جمعیت هدف واکسیناسیون شامل افراد بالای ۱۸ سال در استان را حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۵ درصد این جمعیت دوز نوبت اول و پنج درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.