در هفتمین روز از زمستان

روزگارِ سیاه هوای اصفهان

نفس کشیدن در کلانشهر اصفهان به شماره افتاد.
تصویر روزگارِ سیاه هوای اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز پنجشنبه هفتم دی با میانگین ۱۵۱ AQI وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با ۱۶۶، میدان انقلاب با ۱۶۲، پارک زمزم با ۱۵۶، خیابان پروین اعتصامی با ۱۵۷، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض با ۱۶۳، سپاهان شهر با ۱۵۵، بولوار کاوه با ۱۵۲، کردآباد با ۱۷۸ و ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۵۳ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

شاخص هوا همچنین در خیابان ۲۵ آبان با ۱۳۷، رهنان با ۱۴۹، خیابان زینبیه با ۱۵۰، فرشادی با ۱۴۴ و خیابان میرزا طاهر با ۱۳۱، زرین شهر با ۱۳۳ و قهجاورستان با ۱۳۷ AQI در وضعیت نارنجی وناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

اما امروز شاخص هوا در رودکی با ۸۶، سجزی با ۶۳ و مبارکه با ۷۰ AQI قابل قبول گزارش شد.

این در حالی است که ایستگاه سنجش آلودگی هوادر خیابان استانداری، بزرگراه خرازی و دانشگاه اصفهان و شهر‌های مجاور اصفهان از جمله شاهین شهر، خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد ، کاشان همچنان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

573912

مطالب مرتبط