اخبار منتخب استان‌ها

مدیر حوزه علمیه کامیاران در گفت وگو با پرسون:

توسعه همه‌جانبه انقلاب و نظام از دغدغه‌های دولت انقلاب در ایران است

مدیر حوزه علمیه کامیاران گفت: دولتی که به‌نام دولت انقلابی روی کار خواهد آمد باید دارای ویژگی‌های بارزی نسبت به دیگر دولتهای قبلی باشد. دولت انقلاب باید از نیروهای حزب اللهی و انقلابی شکل گرفته باشد و از سوی دیگر توسعه همه‌جانبه انقلاب و نظام از دغدغه‌های دیگر آن است.

براساس اطلاعات اولیه مرکز این زمین‌لرزه صالح‌آباد بوده است اما با توجه به اخبار ارسالی از استان‌های همجوار بخصوص کرمانشاه این زمین‌لرزه در برخی از شهرستان‌های این استان نیز کاملا احساس شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز برداشت گیلاس از سطح یک‌‌هزار و 500 هکتاری باغ‌های زیر کشت این محصول در سطح استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ‌های بارور استان برداشت شود که محصول تولیدی در استان علاوه بر تامین نیاز داخل استان به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
یادداشت/ چرا اسرائیل اصرار دارد حوادث و اتفاقات داخلی ما را به‌نام خود ثبت کرده و بر اشراف اطلاعاتی این کشور در حوزه سرزمینی ایران تاکید بورزد؟ از همه مهم‌تر چرا دستگاه‌های امنیتی ما که قطعا فضای مجازی را رصد می‌کنند پاسخی به این ادعاها نداده و در قبال آن سکوت اختیار می‌کنند؟

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت با بیان اینکه شوراها باید به برطرف کردن نیاز‌های مردم شهر‌ها و روستاها که آن‌ها را به همین علت انتخاب کرده‌اند بپردازند، گفت: من می‌خواهم به شوراهای شهر‌ها در گیلان بگویم که ما سخت از شما مطالبه‌گر خواهیم بود لذا برای برطرف کردن معضلات شهر‌ها و روستاها و سالم سازی محیط زیست استان تلاش کنید.
استاندار گیلان با ذکر اینکه حدود یک دهه از عمر مصوبه مجلس برای تبدیل لاهیجان به منطقه ویژه اقتصادی سپری می شود، گفت: با درخواست شرکت سرمایه گذاری درویشی برای اجرای این طرح و در اختیار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان موافقت شد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان:

شهر خلاق خوراک شناسی در اکسپوی دبی حضور می یابد

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان از تکمیل اطلس خوراک شناسی استان بمنظور معرفی ظرفیت های خوراکی و غذایی مناطق مختلف گیلان به جهان خبر داد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دو آیتم چادرشب بافی و شهر خلاق خوراک شناسی در شهریورماه امسال در اکسپوی دبی شرکت خواهد کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان؛

اعضای جوانان هلال احمر افزون بر 12 هزار نفر شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از جذب 321 نفر عضو در هلال احمر این استان، خبر داد و گفت: تعداد اعضای جوانان به 12 هزار و 910 نفر افزایش یافت.
نیمه شب اول خرداد بود که زنگ خطر برای امنیت مال و جان مردم روستای خرشک از توابع شهرستان رودبار گیلان با رانش زمین از سوی کوه به صدا در آمد، صبح هنگام ریزش‌ها شدت یافت و در نهایت منجر به تخریب سه واحد مسکونی و مصدوم شدن یک نفر شد.
معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر وجود مخاطرات جدی در خصوص عرضه مرغ در مراکز زنده‌فروشی طیور گفت: مردم از خرید مرغ از مراکز زنده ‌فروشی طیور خودداری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان در پرسش مهر

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از درخشش دانش آموزان و فرهنگیان این استان با کسب 21 عنوان رتبه برتر کشوری در بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر خبر داد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان؛

سامانه «راهبر» راه‌اندازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از راه‌اندازی سامانه راهبر باهدف دسترسی راحت روستاییان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جاده‌ای در ترددها و کاهش هزینه‌ها در استان و برخی استان‌های کشور خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

رهاسازی ۳۷۰ قطعه ماهی قزل آلا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از رهاسازی ۳۷۰ هزار قطعه ماهی قزل آلا در ۲۵ استخر دو منظوره در فامنین خبر داد.
با پیگیری و مساعدت دستگاه قضا؛

کارخانه کیوان به چرخه تولید بازگشت

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: خط تولید کارخانه کیوان همدان پیش از فرصت یک‌ماه دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت.