بهره برداری گردشگری در حوض سلطان بر اساس ضوابط زیست محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بهره برداری صنعتی و حضور گردشگران در حوض سلطان باید بر اساس ضوابط و قوانین زیست محیطی باشد،گفت: مسأله ما ساماندهی وضعیت بهم ریخته کنونی است که موجب تخریب این زیستگاه می شود.
تصویر بهره برداری گردشگری در حوض سلطان بر اساس ضوابط زیست محیطی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسین بازگیر امروز در جلسه بررسی وضعیت تالاب شکارممنوع حوض سلطان اظهار داشت: در همه دنیا چنین تالاب های نمکی وجود دارد که به خوبی مدیریت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: این تاالاب های نمکی در ابعاد گوناگون مورد بهره برداری اصولی قرار گرفته اند و هیچ گونه اقدامی در جهت تخریب آنها صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بهره برداری صنعتی و حضور گردشگران در حوض سلطان باید بر اساس ضوابط و قوانین زیست محیطی باشد، تصریح کرد: مسأله ما توقف فعالیت ها در این تالاب ارزشمند نیست، بلکه ساماندهی وضعیت بهم ریخته کنونی است که موجب تخریب این زیستگاه می شود.

بازگیر زیبایی های شگفت انگیز تالاب حوض سلطان را مورد توجه قرار داد و گفت: در حالی که ما می توانیم با فراهم آوردن امکانات و بسترهای لازم، زمینه بهره مندی همه مردم از این تالاب را مهیا کنیم، متأسفانه این جاذبه طبیعی را از مردم کشورمان دریغ کرده ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید یکی از مؤثرترین راهکارها در جهت حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست، ایجاد دغدغه، باور و علاقه در میان آحاد جامعه است که این مهم با حضور مردم در طبیعت با حفظ اخلاق گردشگری حاصل می شود.

منبع: تسنیم

600261