آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «رویش» در لرستان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «رویش»، گفت: ۶۴۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۵۴۱ اثر مربوط به بخش رقابتی و ۱۰۱ اثر مربوط به بخش غیر رقابتی با موضوع چهره‌های موفق کانونی بود.
تصویر آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «رویش» در لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالصمد حمیدی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «رویش» که عصر امروز، ۲۴ بهمن‌ماه به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان برگزار شد، گفت: جشنواره رویش در دو بخش رقابتی(اصلی) شامل کانون برگزیده، برنامه‌ها و چهره‌های خلاقانه کانون‌ها، جایزه مسئولیت اجتماعی(حسین‌علی مرادی)، گفت‌وگوی دانشجویی و کرسی آزاداندیشی و بخش غیررقابتی داخلی شامل چهره‌های موفق کانون برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره همزمان با یازدهمین جشنواره ملی رویش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده است، افزود: با فراخوان پنجمین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۶۴۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۵۴۱ اثر مربوط به بخش رقابتی و ۱۰۱ اثر مربوط به بخش غیر رقابتی با موضوع چهره‌های موفق کانونی بود.

حمیدی با اشاره به راهیابی ۱۶۶ اثر به داوری مرحله اول این جشنواره، ادامه داد: این جشنواره ویژه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان لرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان افزود: داوری آثار رسیده به دبیرخانه را هفت نفر بر عهده داشتند و ۲۲ کانون در مرحله دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای موفق به کسب مقام‌های اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر شدند و از بین آثار داوری شده‌، ۳۳ اثر در سامانه یازدهمین جشنواره ملی رویش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ثبت شد.

وی در بخشی از سخنانش فرهنگ را زیربنای همه مسائل دانست و با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی، سیاسی، معیشتی و هویتی نیز ریشه در مسائل فرهنگی دارند، گفت: در کشور ایران مفاخر زیادی از جمله مولوی، سعدی، حافظ و ... داشته‌ایم که اکثر آن‌ها مفاخر فرهنگی هستند و این بیانگر اهمیت فرهنگ است.

منبع: ایسنا

600086