مدیر عامل آبفا استان فارس خبر داد:

از 71 پروژه آب و فاضلاب شهری و روستایی در فارس بهره برداری شد

مدیر عامل آبفا استان فارس گفت: بیش از 71 پروژه آب و فاضلاب شهری‌ و روستایی در استان فارس به بهره‌برداری رسید.
تصویر از 71 پروژه آب و فاضلاب شهری و روستایی در فارس بهره برداری شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: با اعتباری افزون بر 624 میلیارد تومان، 71 پروژه آب و فاضلاب شهری و روستایی در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده است.

آبعلی جان صادق پور امروز اظهار داشت: در این جشنواره خدمت رسانی، کام 726 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان از آب شرب سالم، شیرین شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطر‌ نشان کرد: بیش از 63 پروژه آبرسانی و 8 پروژه فاضلاب با صرف اعتباری افزون بر 624 میلیارد تومان در 32 شهرستان استان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول افزود: آبرسانی به روستاهای شرق مرودشت از سد درودزن و تأمین آب شرب در شهرستان‌های داراب، جهرم، صفاشهر، کازرون، ممسنی، مهر ، نی ریز، اوز، زرین دشت، فسا، کوار و سرچهان از جمله عملکرد آبفای استان فارس است.

مدیر عامل آبفا استان فارس بیان داشت: این شرکت با بهره‌برداری از 19 حلقه چاه آب شرب درحفر، تجهیز، کف شکنی یا مهندسی مجدد 9حلقه چاه ، 139 کیلومتر خط انتقال آب، 104 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع و 40 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، 12 کیلومتر خط انتقال برق، 5 هزار و 500 متر مکعب مخزن ذخیره آب، یک باب ایستگاه پمپاژ، احداث آب شیرین کن با ظرفیت 50 متر مکعب در شبانه روز، بهره‌برداری و از پکیج تصفیه فاضلاب روستای امیرآباد کافتر شهرستان اقلید، دهه فجر امسال را جشن گرفتند.

صادق پور اضافه کرد: در عهدی که با مردم برای ارائه خدمات مطلوب بسته ایم، مصمم و استواریم و از دهه فجر سال 1400 تا دهه فجر سال 1402 با اجرا و بهره‌برداری از 271 پروژه آب و فاضلاب افزون‌بر 5 هزار میلیارد تومان در توسعه پروژه‌های آب و فاضلاب شهرها و روستاهای استان فارس هزینه شده که در نوع خود اتفاقی قابل ملاحظه است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس افزود: با وجود اجرای این حجم از پروژه‌های آبرسانی دراستان، مدیریت تقاضا به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات تأمین آب شرب و استمرار خدمات آبرسانی است.

صادق پور با اشاره به عدم بارش مطلوب باران در سال جاری و استمرار خشکسالی های سال‌های اخیر،گفت: می بایست در حفظ منابع موجود و مدیریت مصرف آب بیش از پیش جدیت به خرج دهیم و فرهنگ استفاده صحیح از آب شرب در جامعه عمومی تر شود.

600242